Natalia Regàs; guanyadora inDOCumentari 2019

Els guanyadors del festival ‘inDOCumentari’: ‘Tàndem’ i ‘Cinema Mon Amour’

Els documentals són representacions audiovisuals d’històries reals, sintèticament. Fa tres anys que un sabadellenc i un montbuienc coordinen dues productores audiovisuals de la ciutat per poder oferir un festival de documentals a tot el públic. La tercera edició d’inDOCumentari se celebrarà el dissabte 25 de maig als Cinemes Imperial i ja se’n saben els dos guanyadors: Tàndem i Cinema Mon Amour.

Dues productores sabadellenques, La Produktiva Films i Plans Films, posen play a la III Edició d’inDOCumentari. Com en els festivals anteriors, es projectaran sis documentals, tres curts i tres llargmetratges, en tres sessions independents: la primera serà a les cinc de la tarda; la segona, a les set i l’última a les deu de la nit. D’aquestes peces, n’hi ha dues que destaquen per la seva qualitat productiva i relació amb l’actualitat: Tàndem, el curt d’Alba Salmerón, i Cinema Mon Amour, el llarg de Natàlia Regàs.

Els emprenedors d’aquest projecte, Nando Caballero Vicenç Ferreres, animen a tots els sabadellencs a assistir al festival d’aquest dissabte 25 al Cinema Imperial, ja que s’oferiran gratuïtament sis peces audiovisuals de qualitat que no es podran trobar arreu més. Amb això, Caballero vol fer valdre la riquesa de les produccions audiovisuals i la inserció de la dona en el món audiovisual: els dos documentals guanyadors estan dirigits per dones, igual que la meitat de les peces finalistes. Salmerón i Regàs coincideixen que no han tingut les mateixes oportunitats ni condicions econòmiques que els homes, però mantenen l’esperança que la generació actual equilibri la situació.


(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

La primera edició estava enfocada únicament als llargmetratges, tots ells dirigits per homes. L’any passat, es va decidir obrir les portes als curtmetratges, i amb aquests s’hi van sumar dues dones. Una d’elles, Brenda Boyer, va rebre un dels dos premis. En la darrera edició, les dues estatuetes commemoratives són per a dones.

Tots els documentals finalistes són produccions espanyoles recents, del 2017 ençà. Enguany, però, n’hi havia d’haver una d’Indonèsia però no ha pogut ser per qüestions internes de l’organització. En el seu lloc, es projectarà Almost Ghosts, d’Ana Ramón Rubio. Tal com es dedueix pel títol, la projecció serà en anglès però hi haurà subtítols en castellà. La resta de documentals seran en castellà.

Sobre les guanyadores

Natàlia Regàs és una barcelonina de 37 anys. Malgrat haver participat com a codirectora de documentals com Impasse (2006) o Un hombre contra el silencio (2007), Regàs se sent orgullosa d’haver completat un projecte al qual li ha dedicat set anys. Durant el període de gravació, la jove decideix investigar si les sales de cinema tenen els dies comptats. “Serà el primer cop que Cinema Mon Amour es projecti en públic, podria considerar-se com l’estrena mundial del meu documental” exalta.

Alba Salmerón, guanyadora inDOCumentari 2019
Alba Salmerón, guanyadora inDOCumentari 2019

Alba Salmerón és una lleidatana de 24 anys. Tàndem és el seu primer documental i alhora el projecte final del Grau en Cinema i mitjans audiovisuals. El curtmetratge segueix la història d’un nen que lluita contra la seva discapacitat per evitar que aquesta condicioni tots els aspectes de la seva vida. “Vull que Tàndem arribi a l’espectador perquè reflexioni sobre com les discapacitats són altres capacitats” exposa.

Consulta el programa complet del Festival aquí.

Foto portadsa: Natalia Regàs; guanyadora inDOCumentari 2019