La fundació hereva de l’Obra Social Caixa Sabadell compleix cinc anys amb canvis

  • Els hereus de l’Obra Social de Caixa Sabadell posen en valor el manteniment del patrimoni. 
  • Nou nom i imatge corporativa per a la fins ara Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859.

Canvi de rasant a la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859 un cop superats els seus primers cinc anys de vida. Els dirigents de la Fundació hereva de l’extinta Obra Social Caixa Sabadell posen en valor la tasca que fan i encaren el futur amb nou nom, Fundació 1859 Caixa Sabadell, i nova imatge corporativa. 

“La Fundació 1859 Caixa Sabadell no té res d’antiga i sí molt futur”, en reitera el seu director, Joan Carles Sunyer, qui precisa la necessitat de mantenir la marca ‘Caixa Sabadell’ perquè és reconeguda i valorada tot mantenint en el nom l’any de fundació de Caixa Sabadell, 1859, la primera caixa catalana. El president de la Fundació 1859 Caixa Sabadell, Joan B.Casas, assegura que el canvi va més enllà de “modernitzar-nos” ja que busca “reposicionar-nos” en un entorn que ha de tendir més cap a les aportacions del mecenatge això sí, a “mig termini”.

Casas ha repassat el naixement de la fundació, de les cendres de l’extinció d’Unnim i dins el “tsunami financer”. Un inici complicat amb un objectiu principal: conservar el patrimoni, que no és poca cosa (l’edifici modernista del carrer Gràcia, l’Espai Cultura i els jardinets, i l’Espai Natura i el bosc de Can Deu).

Passats cinc anys, Casas destaca la seva “independència”, no sempre del tot compresa a la ciutat. En altres paraules, la Fundació 1859 Caixa Sabadell té personalitat pròpia i no depèn del BBVA com sovint es pensa. “En última instància, a qui rendim comptes és als departaments de Justícia i Economia de la Generalitat”, palesa Casas.

Presentació Fundació 1859 Caixa Sabadell. Autor: David B.
Dirigents de la Fundació 1859 Caixa Sabadell, aquest matí. Autor: David B.

Sí és important la col·laboració amb el BBVA, que es va quedar per un euro Unnim. Bàsica respecte als ingressos de la fundació. De l’1,1 milions de pressupost anual, gairebé la meitat ve del lloguer de la planta baixa de l’edifici modernista del carrer de Gràcia, que ocupa l’entitat basca. I important també perquè l’entitat presidida per Francisco González cofinança part de la programació d’activitats.

Però en tot cas Casas vol palesar la independència de la Fundació, el llegat patrimonial i l’obertura a la ciutat. De fet, la campanya de llançament de la nova identitat de la fundació posa de relleu que els espais patrimonials estan oberts a la ciutat, i posar de relleu les programacions de l’Espai Cultura i Espai Natura. Un esforç d’acostament a la ciutadania sota el missatge: “la vostra fundació”.

La guardiola, al nou logotip

La nova identitat corporativa comporta un canvi de logo, on es manté el símbol de l’antiga caixa, la guardiola, tot i que des d’un de vista zenital simplificat, i les tres inicials de la Fundació 1859 Caixa Sabadell, FCS. El color del logotip respon al to de la terrissa de les guardioles, segons apunta Sunyer.

Balanç de visitants

La presentació de la nova imatge ha servit també per posar al dia les xifres d’activitats dels espais. L’Espai Natura, al voltant de la Masia de Can Deu, suma uns 40.000 visitants anuals i s’espera que l’Espai Cultura, amb exposicions, tallers, espectacles o els concerts del Fresc Festival, superi aquest 2018 els 100.000 visitants. “Hi ha molt pocs espais a Catalunya, fora dels grans equipaments de Barcelona, que tinguin aquesta vitalitat”, ha defensat Sunyer.

Foto portada: el president de la Fundació 1859 Caixa Sabadell, Joan B.Casas. Foto: David B.

Comments are closed.