La Simfònica obté l’èxit absolut amb música de pel·lícules

  • Una Faràndula plena aplaudeix el concert.

  • Rubén Gimeno torna a dirigir l’OSV.

Poques vegades l’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV) havia fet el ple a Sabadell. Els concerts simfònics tenen el seu públic i malauradament resulta complicat atraure’n de nou. Divendres al Teatre La Faràndula es van produir una sèrie de situacions que van provocar l’èxit més absolut de l’Orquestra a la nostra ciutat.

D’una banda un programa molt atractiu, amb fragments de bandes sonores de pel·lícules; d’altra, els preus, amb descomptes significatius i, finalment, la posada en escena, juntament amb la participació dels actors de doblatge Salvador Vidal i Mercè Montalà.

Feia goig de veure les voreres plenes de gent a l’entrada del Teatre La Faràndula ahir divendres. Un públic molt més jove de l’habitual, famílies amb criatures es barrejaven amb els més freqüents seguidors de la Simfònica. El miracle del ple absolut el va produir el concert extraordinari anomenat John Williams i els immortals del cinema. Feia setmanes que s’esperava aquest esdeveniment que no va deixar indiferent el públic assistent.

DSC_4467
Un moment del concert. Autor: David B,

L’escenografia havia estat ben preparada. Una foto de fons anunciant el concert, l’orquestra ben situada i la presència de l’estimat director Rubén Gimeno. A més, la música es barrejava amb les potents i cristal•lines veus dels actors de doblatge Salvador Vidal i Mercè Montalà, que van saber implicar-s’hi en cada un dels personatges de les pel·lícules triades d’una manera excepcional.

Tot i que el compositor americà John Williams era el protagonista de la nit, d’altres hi tenien el seu lloc reservat en una nit original. Les notes del fragment Gabriel’s Oboe de la pel·lícula La Missió van sonar suaus però amb aquella magnificència que fa que el silenci a la sala esdevingui essencial per a la bona interpretació. A la primera part cal destacar els dos temes de Pulp Fiction i com no, la conegudíssima melodia de Jurassik Park.

La Suite de Chicago va obrir una segona part que tindria moments de gran emoció. Escrita pe un desconegut John Kander al 1927 representava la part més còmica del concert, amb una participació excel·lent de la secció de vent de la Simfònica, on trompes, trompetes i portaven el pes de l’orquestra. Cavatina, de la película El Caçador, i un fragment de Instint Bàsic van donar pas al moment més emotiu de l’espectacle quan la concertino Marta Cardona va fer emmudir la sala en interpretar el famós tema de La Llista de Schindler. En acabar, va rebre l’aplaudiment més llarg de tota la vetllada, esperant visiblement commoguda que el públic acabés. La seva interpretació no quedarà mai en l’oblit.

Per acabar, la Simfònica va decidir fer-ho amb el John Williams més autèntic al compàs de diversos temes de La Guerra de les Galàxies, mentre al fons es projectaven imatges de la pel·lícula i Salvador Vidal i Mercè Montalà posaven les veus als personatges des del seu lloc privilegiat. Els continus aplaudiments d’un públic completament entregat al concert van ser recompensats amb el tema central d’Indiana Jones i l’arca perduda i una nova repetició de la suite de Chicago.

A la sortida, els assistents comentaven que havia estat senzillament magnífic i es preguntaven perquè no se’n feien més d’aquest format. Els responsables de la Simfònica també es feien ressò d’aquestes opinions, copsant en directe l’èxit de la proposta.

El dimarts, dia 13 a les 19 hores, al Teatre Principal es presentarà la temporada gener-juny de l’OSV, amb novetats significatives. Després, el 7 i el 8 de gener, tindran lloc els tradicionals concerts dedicats als valsos, polques, masurques i d’altres danses.

Foto portada: Rubén Gimeno, Salvador Vidal i Mercè Montalà. Autor: David B.

Comments are closed.