Sabadell torna a aixecar el teló amb una gran gala

Un any més – i ja en van quatre-, les entitats que conformen la Sabadell Teatre Associació han presentat la seva programació en una elegant gala que posa en valor l’alta qualitat artística de l’escena amateur de la ciutat.

Amb les entrades exhaurides als pocs minuts de sortir al públic – aquest any, com a novetat, s’han hagut de treure via internet en lloc de presencialment- el Teatre Principal ha tornat a ser escenari de la gala de presentació de les quatre companyies de la STA: El Ciervo Teatre, Joventut de la Faràndula, Teatre Sant Vicenç i Teatre del Sol. Si bé el Teatre Principal té una bellesa i caliu especials, és obvi que es queda molt petit per les necessitats de públic d’aquesta gala.

Amb una presentació fresca i desenfadada a càrrec de dos joves actors, Marc Solé i Núria Ollé, i sota la direcció impecable del jove Carles Campoy, el públic ha gaudit de fragments de muntatges com El Préssec Gegant i Rapunzel (Joventut de la Faràndula), Oliver, No sé què vull i Tarzan (Centre Sant Vicenç, com sempre, els més prolífics en títols per temporada), Quedem (Teatre del Sol) i Nits d’Agost (El Ciervo Teatre). L’espectacular número inaugural ha estat a càrrec de la companyia Escènics, com a convidada especial a aquesta edició.

IV Gala Sabadell Aixeca el Teló

A més, s’han passat els vídeos promocionals de cada entitat, on s’han detallat els títols que conformaran les respectives temporades, i on també s’ha cedit un espai a una altra de les entitats teatrals sabadellenques que més actuacions fan per tot el territori català, l’Associació Artística Encert. De manera no exhaustiva, enumerem alguns dels títols i dates de cada entitat:

Joventut de La Faràndula reposarà, ja per darrer cop, Rapunzel, la princesa perduda (2, 3, 9 i 10 de novembre), tornarà amb els seus espectaculars Pastorets (21, 22, 26, 29 de desembre i 1, 4, 11, 12 de gener), presentarà Diner molt negre el dia de Nadal, tornarà amb noves dates d’El préssec gegant (7, 8, 14 i 15 de març ) i estrenarà la seva gran aposta, Aladí, els dies 16, 17, 23 i 24 de maig .

El Teatre Sant Vicenç ja arrenca aquest mateix cap de setmana amb El cafè de la Marina (21, 22, 28 i 29 de setembre i 5 i 6 d’octubre), seguida de la reposició d’un gran èxit històric de trenta anys enrere, Oliver (26 i 27 d’octubre, 3, 10, 17, 23 i 24 de novembre i 1 de desembre), els clàssics i incombustibles Pastorets ( 22, 26, 28 i 29 de desembre de 2019 i 1, 4, 6, 11, 12 i 19 de gener de 2020), la comèdia nadalenca, que en aquest cas serà El sopar dels idiotes (25 i 28 de desembre i 3, 4, 10 i 11 de gener) i el clàssic de Goldoni L’Hostal de la Mirandolina (8, 9, 15, 16, 22 i 23 de febrer). Els més joves tindran l’ocasió de gaudir amb Tarzan (22 i 29 de març, 5, 19 i 26 d’abril i 10, 17 i 24 de maig), i finalment el musical No sé què vull (27, i 28 de març, 3, 4, 17, 18, 24 i 25 d’abril i 8 i 9 de maig) ple de les cançons més conegudes del panorama musical actual.

El Teatre del Sol reposarà les exitoses La cantant calba (19, 20, 26, 27 d’octubre, 9, 10, 16, 17 de novembre i 7, 8, 14, 15, 21, 22 de desembre ) i Figuretes de vidre (9, 10, 16, 17, 23 ,24 de novembre i 1, 7, 8, 14, 15, 21, 22 ,25 de desembre ) i estrenarà El casament dels petit burgesos de Bertold Brecht, de gener a maig de 2020 i un combinat de dos títols: La trampa de Luigi Pirandello i Així va mentir ell al marit d’ella, de George Bernard Shaw, de febrer a maig.

Per la seva banda, El Ciervo Teatre arrencarà la temporada amb la reposició de Nits d’agost (6-12-13 d’octubre), seguida de l’estrena de Bajarse al moro (2-3-9-10-16-17 de noviembre) i, ja entrada la primavera, una altra estrena, La Ponència (18-19-25-26 d’abril i 2-3 de maig), basada en texts de Pere Calders i Víctor Alexandre.

Com cada any, hi ha hagut espai per un homenatge. Aquest cop, fugint de personalismes, s’ha dedicat als departaments de modistes i cosidores del teatre amateur, “sense les quals els actors mai no tindrien la mateixa credibilitat a escena”, en paraules dels presentadors. Uns departaments que, com molts d’altres – utillatge, escenografia, caracterització….- fan una ingent feina de centenars d’hores per temporada darrere de l’escenari, tasques rarament reconegudes. Una representant de cada entitat ha pujat a recollir el guardó entre els aplaudiments calorosos de la platea.

També han tingut ocasió de mostrar les seves dots escèniques dos grups de teatre d’escoles de la ciutat, en aquest cas l’Escola Catalunya i l’Institut Pau Vila. I és que el teatre, com a activitat extraescolar, és una de les més escollides pels nens i joves.

En resum, una exitosa i reeixida gala que mostra any rere any que Sabadell és una ciutat líder pel que fa a propostes teatrals.

Foto portada: moment final de la Gala d’aquest dijous. Autor: David B.

Comments are closed.