Arrenca el Saló del Vehicle d’Ocasió Garantit de Sabadell

La fira llueix 260 vehicles d’ocasió amb garanties des d’aquest dijous fins diumenge 10 de març, des de les deu del matí fins a les vuit del vespre. El Gremi de Tallers celebra el XII Saló del Vehicle d’Ocasió Garantit de Sabadell amb el triple de concessionaris que els que hi havia en la primera edició. El perfil del comprador també ha canviat al llarg d’aquests anys.

Una dotzena de concessionaris s’ha repartit els 3.500 metres quadrats de la Fira de Sabadell per exhibir diferents vehicles semi nous i amb una garantia d’entre tres i cinc anys. El primer any, el 2007, només hi havia quatre expositors. Avui, la competència s’ha triplicat.

“És cert que hi ha molta rivalitat, però això no s’ha d’observar pas com quelcom negatiu, sinó al contrari: ens fa ser més competents, lluitar per aconseguir ser millor que l’altre” reconeix el representant d’Autosi, Jordi Culardell.

Tal fricció entre els uns i els altres, però, escalfa els interessos. “Un TIN del 8 per cent i un TAE del 10,5 és un finançament abusiu. El problema és que tots els concessionaris t’apunyalen de la mateixa manera”, expressa indignat Sergio, un visitant. “La meva parella i jo ens volem canviar el cotxe i se’ns fa difícil, igual que a la majoria de gent jove com nosaltres, assumir aquests costos: la compra en sí del cotxe, l’assegurança, el taller, el finançament i els seus interessos fora d’òrbita… és massa”, lamenta.

Per contra, el representant de Renault, Joan Palà, concep la Fira com una oportunitat per trobar la millor relació entre la qualitat i el preu del producte. La secretària general del Gremi de Tallers, Montserrat Vilanova, coincideix en què el Saló del Vehicle d’Ocasió ofereix compres més segures.

“Saber que els vehicles que hi ha exposats pertanyen a concessionaris oficials, tenen més de 100 punts revisats, estan garantits de tres a cinc anys i alguns d’ells són de quilòmetre zero, transmet seguretat als compradors” assegura.

Segons el Gremi de Tallers, l’any passat es van fer 2,1 milions de transferències de nom, que és el sistema pel qual s’adquireix un cotxe d’ocasió. No obstant això, el president del Gremi, Josep Manuel López, alerta també de la importància de rebutjar els tallers il·legals per garantir la seguretat viària. Segons López, a Sabadell hi ha 490 tallers denunciats per ser il·legals, però ell no descarta que n’hi hagi més.

XII Fira del Vehicle d’Ocasió Garantit. Autor: M. Tornel

Tal és el nivell de competitivitat que la tradicional competició entre les dues capitals del Vallès Occidental també hi té cabuda:

“Sabadell té un espai més atractiu per exposar la Fira del Vehicle d’Ocasió: un espai gran, amb zones externes i internes i ben situat. Tanmateix, el mateix esdeveniment a Terrassa té deu vegades més d’èxit perquè se’n fa una campanya publicitària molt més persuasiva. Apareix a molts mitjans de comunicació, tant locals com generals, amb dos mesos d’antelació. La de Sabadell, no” explica Palà des de Renault.  Tot i això, no hi ha dubte que la Fira que proporciona millors resultats és la de Barcelona.

“Estic buscant un cotxe automàtic, però de moment només n’he vist dos i no me n’agrada cap. Encara és hora que algú em pregunti què estic buscant” reclama certament molest un altre veí de Sabadell, Josep, amb 30 anys més que l’anterior.

Com a novetat d’enguany, el que sí que s’hi podrà trobar, però, són vehicles elèctrics i híbrids. En vista dels altres anys, es calcula que 4.000 persones passaran per la Fira. Vilanova assegura que “si hi hagués un recinte més gran, no dubtarien en traslladar-hi la Fira”, ja que això no només donaria resposta al creixement continu de visitants, sinó que també donaria l’oportunitat d’oferir més expositors.

La Fira és una oportunitat per a tots. Per una banda, els ciutadans interessats a adquirir un vehicle, poden trobar múltiples “ocasions garantides” i, a més a més, comparar les ofertes dels principals concessionaris en un mateix espai. Per altra banda, els concessionaris poden treure suc d’aquells vehicles semi nous que s’han quedat en estoc. “Es diu Fira per alguna cosa”, conclou el representant de Renault.

Menys visites, més compres

Montserrat Vilanova diferencia aquesta Fira de la resta per “tenir menys nombre de visites, però més quantitat de compres; és a dir, altres tipus de fires s’omplen de gom a gom cada dia, però després això no es tradueix en les compres. En canvi, el Saló del Vehicle d’Ocasió rep menys visitants, però la majoria d’aquests acaben comprant”. És més, segons la secretària general del Gremi de Tallers, el dia de la inauguració és una de les millors jornades de la Fira.

“Els interessats en adquirir un vehicle d’ocasió d’una concessionària oficial venen ja el primer dia per escollir el cotxe que millor s’adapta als seus gustos. És exactament igual que les rebaixes: qui vol aconseguir la millor ganga, se situa davant la botiga al minut zero.” celebra Vilanova.

L’altre pic comercial acostuma a ser el diumenge, “el dia de les famílies”. Vilanova ho cataloga d’aquesta manera perquè creu que les parelles, i alguns fills, aprofiten el dia de festa per escollir el cotxe de casa.

Foto portada: un moment de la Fira del Vehicle d’Ocasió Garantit. Autor: M. Tornel