Foto portada: un establiment de l'Eix Macià, fa uns dies. Autora: N.Bueno.

Diumenge de rebaixes a Sabadell

Aquest diumenge 1 de juliol el comerç de Sabadell que encara no ho ha fet inicia les rebaixes d’estiu. La majoria dels establiments de la ciutat restaran oberts oferint descomptes en els productes de temporada. 

Com la calor ha arribat tard, i de cop, els comerços tenen grans estocs de roba de primavera i estiu sense vendre encara. Aquest fet pressuposa descomptes més agressius i més vendes en la temporada de rebaixes.

Malgrat que aquest període s’ha liberalitzat, encara es manté l’obertura comercial del primer diumenge de juliol, i algunes botigues les comencen aquest dia 1 o fa molt pocs dies. Tot l’univers Inditex es va sumar ahir, com també El Corte Inglés. Altres marques presents a Sabadell com H&M ja fa dies que han començats. I especialment a través del comerç electrònic, hi ha comerços que ja van per les segones rebaixes.

En tot cas, recordem algunes de les recomanacions a l’hora de fer les vostres compres:

  • Tingueu en compte que les botigues no estan obligades a fer rebaixes.
  • No confongueu les rebaixes amb altres tipus de vendes de caràcter especial, com ara saldos o liquidacions.
  • Comproveu que els productes rebaixats mostren el preu original, juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa.
  • Els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i garantia que les que tenien a preu no rebaixat. Tampoc no han de tenir defectes.
  • Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.
  • Informeu-vos sobre la política de canvis per evitar sorpreses. La botiga no té l’obligació d’acceptar-los si el producte està en perfecte estat.
  • En el cas de les botigues en línia, disposeu d’un període mínim de 14 dies per retornar la vostra compra, excepte productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per raons d’higiene, etc.
  • Conserveu les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitareu si heu de reclamar.
  • Els catàlegs i les ofertes comercials: són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.
  • En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor.
Foto portada: un comerç de l’Eix Macià. Autora: N.Bueno.

Comments are closed.