La Rambla de Sabadell. Autor: M.Tornel.

El futur dels eixos comercials i les solucions digitals de ‘brand experience’ centraran la 3a Setmana del Comerç

  • Les Jornades Comerç Increïble –sessions de debat i coneixement que se celebren en el marc de la Setmana del Comerç— se centraran enguany en analitzar les noves eines de promoció dels eixos comercials i en les oportunitats de les solucions tecnològiques pel comerç.
  • Una de les jornades —dimarts, 26 de març— es dedicarà de forma monogràfica a analitzar i debatre el present i futur dels eixos comercials a Catalunya, i la futura llei de les Àrees de Promoció Econòmica i Urbana (APEUs), com a eina de foment i millora de la àrees comercials.
  • També tindrà lloc el Retail Talks, un showroom per al comerç, on destacades empreses i entitats presentaran les seves solucions digitals en àmbits com la intel·ligència artificial, Big Data o neuromàrqueting orientades al brand experience.
  • A banda, les entitats i associacions de comerç se sumen a la 3a Setmana del Comerç, més de 150 activitats i accions arreu del territori.

Del 25 al 31 de març se celebra la tercera edició de la Setmana del Comerç, una iniciativa que impulsa la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM). Amb el comerç com a protagonista, aquesta iniciativa pretén ser el punt de trobada amb el sector comercial i on es combinaran espais d’intercanvi d’experiències, plataformes de reflexió, i  espais de foment d’idees amb un munt d’activitats arreu del territori que ajudaran a posar en valor el comerç i a reivindicar l’important paper que juga en l’economia catalana i en el model de país.

El tret de sortida de la Setmana del Comerç el donarà dilluns, 25 març, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, al Caixa Fòrum, i comptarà amb la conferència Radical Retail on el consultor i fundador d’Infonomia, Alfons Cornella explicarà la seva visió sobre el comerç.

Jornades Comerç Increïble

Les Jornades Comerç Increïble —sessions tècniques de debat i coneixement que se celebren en el marc de la Setmana del Comerç—  se centraran enguany en analitzar les noves eines de promoció dels eixos comercials, i en les oportunitats de les solucions tecnològiques pel comerç.

La sessió de 26 de març es dedicarà de forma monogràfica a analitzar i debatre el present i futur dels eixos comercials a Catalunya, i la futura llei de les Àrees de Promoció Econòmica i Urbana (APEUs), com a eina de foment i millora de la àrees comercials. Es comptarà amb la col·laboració de tres experts europeus sobre la implantació del BID’s al Regne Unit i Alemanya.

Foto: M.Tornel.
L’avinguda de Matadepera, a Ca n’Oriac. Foto: M.Tornel.

La jornada del 27 de març se centrarà en Vendre com sempre, però diferent! Com reinventem les botigues per vendre en un futur?. De la mà de l’economista i “botigueròleg” Marcos Álvarez, s’ajudarà als assistents fer una diagnosi diferent dels seus negocis per planificar noves estratègies de venda per al futur. Alhora es debatrà sobre els nous perfils de consumidor, i de les noves competències que han de tenir els venedors.

Dijous, 28 de març, la sessió es dedicarà a com maximitzar les inversions en eines tecnològiques. Amb la participació de 3 experts en la matèria, la jornada s’orienta específicament als empresaris de comerç, serveis i moda i als professionals que gestionen aquest àmbit a les seves empreses.

Divendres, 29 de març, tindrà lloc el Retail Talks, un showroom per al comerç, on destacades empreses i entitats presentaran les seves solucions digitals en àmbits com la intel·ligència artificial, Big Data o neuromàrqueting. Amb l’aparença d’un market place, 16 empreses proveïdores exposaran in situ totes les solucions que ofereixen per a la generació de brand experience per al comerç detallista, amb contactes B2B amb els assistents.

Activitats de 3a Setmana del Comerç al Vallès Occidental

Entitats i associacions de comerciants de la comarca se sumen una edició a la Setmana del Comerç amb un ampli programa d’activitats, amb prop d’una desena d’activitats, que inclou des de jornades de reflexió i coneixement per a professionals fins a activitats lúdiques per a tots els públics.

A Sabadell, l’Associació de Comerciants Sabadell Comerç Centre ha programat del 15 de març fins el 6 d’abril l’activitat Troba els objectes que han perdut els personatges dels contes als aparadors i participa en el sorteig de molts premis!. De la seva banda, l’Associació de Comerciants Ca n’Oriac Comerç impulsa del 25 al 31 de març  la campanya Comprar al barri té premi!.  A Terrassa, la Xarxa tècnica d’ens locals “El Perfil de la Ciutat” ha programat pel 28 de març la sessió Clonatge Comercial als eixos urbans a Barcelona, i el 26 de març l’Associació Terrassa Centre ha organitzat la taula Què passa amb els nostres carrers?.

A Cerdanyola, l’entitat Cerdanyola Comerç i Serveis organitza la conferència: Situació actual del comerç i tendències el 26 de març, i a Rubí, l’associació Comerç Rubí durà a terme del 25 al 30 de març una acció de promoció de Targeta Comerç Ciutat i la distribució de bosses corporatives. De la seva banda, la Unió de Comerciants de Ripollet (UCR) impulsa del 26 al 28 de març una activitat consistent en la creació d’elements gràfics a través de l’eina gratuïta Canva.

Foto portada: la Rambla de Sabadell. Autor: M.Tornel.