Les rebaixes es digitalitzen: “Entren menys a mirar i venen més a recollir paquets”

Les pàgines web han fet el relleu als tradicionals aparadors de les botigues i, en conseqüència, els hàbits de consum han canviat lleugerament. No són pocs els comerciants que observen com els clients ja no entren tant “a mirar”, com se sol dir, sinó que venen amb un objectiu determinat. Això, però, no evita les aglomeracions als centres comercials en època de descomptes i, en general, el sector preveu que el 2023 començarà amb més ritme del previst.

Preus en vermell i la paraula “rebaixes” en majúscula: els botiguers intenten captar l’atenció dels sabadellencs que passegen pels principals eixos comercials de la ciutat, com cada gener. Enguany, però, la majoria de comerços consultats s’han trobat amb una situació millor de l’esperada i asseguren que l’activitat a caixa “és constant des de principis de desembre”. La campanya de rebaixes va començar el cap de setmana passat i encara és d’hora per pronunciar-se, però hi ha bones sensacions. Molts d’ells creien que la inflació hauria buidat considerablement les butxaques dels clients i que, en conseqüència, enguany es compraria menys roba, menys estris de cuina o electrodomèstics i menys capricis.

“No ha anat tan malament com semblava. Estem despatxant a un ritme similar al d’abans de la pandèmia; potser una mica menys, però molt poc. No ens podem queixar”, reconeix Lola Hernández, de Milano.b, una botiga de roba que pertany a un negoci familiar de Sabadell.

L’encarregada de la botiga Tramas, Débora Morales, també té aquesta sensació: “Al desembre vam haver de demanar més gènere del previst perquè vam tenir un boom de vendes. No ens esperàvem aquell boom. Ara, de moment, el que tenim són molts canvis i devolucions, però tot just acaba de començar la campanya”.

Rebaixes a l’Eix Macià. Autor: Izan Vizuete.

El que sí que han notat molts comerciants, tant ara com durant el Nadal, és que “els clients ja no entren tant a mirar què hi ha, sinó que venen amb els deures fets. Venen a buscar un producte en concret i, alguns, fins i tot s’asseguren la jugada comprovant si queda estoc a través d’Internet”, observa Hernández. És el cas d’en Lluís Guasch, qui ha remenat la pàgina web de Wala per trobar els articles que buscava al millor preu.

“És una botiga molt gran, amb moltes marques i molts descomptes. Si vinc directament aquí, perdo molt de temps mirant. En canvi, si vaig marcant les peces que m’interessen en les estones que tinc lliure, només cal que vingui aquí a emprovar-me-les i comprar-les”.

En el cas d’electrodomèstics i estris de cuina, com a Culinarium, molts clients fan la compra directament a través de la pàgina web o aplicació mòbil, segons la responsable de l’establiment que hi ha a la Rambla, Mercè Modol: “Cada vegada hi ha més clients que venen a la botiga només per recollir la compra”. Diumenge farà una setmana que van començar les rebaixes i, com cada any, s’allargaran fins al març. En aquests primers tres dies, les cues a la caixa de les principals cadenes de roba així com als grans espais comercials (El Corte Inglés o el polígon de Sant Pau de Riu-sec, entre altres) s’han fet notar.

Foto portada: rebaixes a l’Eix Macià. Autor: Izan Vizuete.

Comments are closed.