Foto portada: els impulsors de l'estudi Cèl·lula. Autor: cedida.

L’estudi de disseny Cèl-lula compleix un quart de segle: “Posa un dissenyador a la teva vida”

Fa 25 anys que els dissenyadors especialitzats en comunicació 360º de Sabadell treballen per a firmes del Vallès, de Catalunya, d’Espanya i també de l’estranger. Cèl-lula Acció Creativa va ser el primer estudi de disseny de la ciutat i aquest novembre ha traspassat el quart de segle. La seva filosofia es basa en “conservar l’essència artesanal per evitar que el procés es mengi el resultat”.

La comunicació 360º fa referència a la comunicació integral entesa com el diàleg constant entre la marca i els clients. Cèl-lula és el primer estudi de disseny nascut a Sabadell que posa l’ull sobre els webs, les editorials, la publicitat i la identitat d’una marca (branding). En els darrers anys, però, el 30 per cent de l’activitat total d’aquesta micro empresa va dedicada al disseny web.

La fórmula Cèl·lula

L’equip de dissenyadors de Cèl-lula aplica un 60 per cent de pragmatisme, un 30 per cent d’esperit artístic i un 10 per cent de genialitat a cada projecte, segons indica el seu director gràfic, Martí Sáiz. En resultat, sorgeix el cartell que anuncia el centenari de la Torre de l’Aigua, el web d’informació turística de la ciutat Visit Sabadell, la direcció artística de Núvol o el disseny editorial del llibre de jocs de Crackòvia, entre d’altres. L’entitat sabadellenca també ha treballat per Freixenet, l’Obra Social La Caixa i editorials com Planeta o Penguin Random House.

Malgrat que el seu treball depengui de la tecnologia, l’equip de Cèl-lula s’autodefineix com  “un grup d’artesans creatius que treballen des de Sabadell al món”. En la mateixa línia, també destaquen per ser una “family friendly“, com diuen ells, per defensar la flexibilitat horària i l’empatia entre els quatre integrants.

“Tenim flexibilitat horària d’entrada i sortida i ho legitimem amb la necessitat d’atendre el nostre entorn personal amb qualitat de vida. Abans teníem dues hores per dinar i ara fem teletreball quan convé” exposen les dues dissenyadores gràfiques de Cèl-lula.

Disseny gràfic és una paraula composta. Essencialment, la seva funció és facilitar la comprensió de qualsevol missatge. Però a banda de la creativitat, hi ha objectiu més importants en aquest procés de creació: millorar la vida dels usuaris. Sáiz explica que quan l’arquitecte Juli Capella els va encarregar la memòria anual del Foment de les Arts i del Disseny (FAD), van ampliar el cos de lletra del 10 al 12 en benefici dels deficients visuals. “En aquell moment van canviar la manera d’entendre el disseny. A partir de llavors, treballem per facilitar la vida a l’usuari”.

L’endemà dels 25

Cèl·lula va celebrar el seu 25è aniversari el 14 de novembre al seu estudi, ubicat al carrer Montserrat. Des que Martí Sáiz va fundar aquesta pime l’any 1994 i se’n va convertir en el director d’art i dissenyador gràfic, l’equip ha anat creixent i obrint-se al món des de Sabadell. Malgrat els treballs que realitza aquest estudi, a la plantilla només hi ha dues dissenyadores: Maite Hijano Cristina Gallego. Ara per ara, Cèl-lula té tres projectes més entre mans: un llibre d’art, un altre de cuina i la campanya de Nadal del Consorci per a la gestió de Residus del Consell Comarcal del Vallès Occidental.

La family friendly continuarà treballant amb la filosofia emprada fins ara. Argumenten que han pogut treballar amb una qualitat mitjana molt alta durant 25 anys perquè han defugit de ser un estudi que es guia per les tendències o les modes. Per tant, per una banda continuaran defensant la conciliació laboral i, per l’altra, oferint un servei personalitzat a cada client.

Foto portada: els impulsors de l’estudi Cèl·lula. Autor: cedida.