Una clienta, mirant els productes d'uina botiga. Autor: cedida,

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor atén 4.600 consultes el 2023

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha atès més de 4.600 consultes durant 2023. Segons informen fonts municipals, un 35 per cent dels casos corresponen a queixes o reclamacions dels sabadellencs sobre telefonia, subministraments bàsics, entitats bancàries, asseguradores i compres per internet. L’Ajuntament ha compartit les dades en el marc del Dia Mundial dels Drets de les persones consumidores.

L’OMIC és un servei municipal gratuït que té com a objectiu ajudar a la ciutadania en relació als seus drets com a consumidors o comerciants. En xifres globals, al llarg de l’any passat es van tancar un total de 1.695 expedients a l’oficina, amb 678 casos resolts de forma favorable per a l’usuari i 345 derivats a la Junta Arbitral de Consum. Entre les 4.625 atencions realitzades, un 65 per cent van ser consultes sobre els drets de consum.

Campanya informativa

D’altra banda, l’Ajuntament ha organitzat una campanya informativa adreçada al comerç de proximitat, que s’iniciarà al Mercat Central per després estendre’s a altres mercats de la ciutat. Tractarà els requisits i obligacions dels paradistes en l’àmbit del consum. La iniciativa comptarà amb una xerrada, el proper 19 de març, sobre els requisits mínims de la normativa de consum. Durant la sessió es tractarà la importància de la informació sobre horaris i preus, el fet de facilitar els tiquets i les factures als clients com a comprovants de venda, i es parlarà de l’etiquetatge dels productes, entre altres qüestions.

Foto de portada: clienta observant productes, en una imatge d’arxiu. Autor: cedida.

Comments are closed.