El comerç local s’adhereix a un ‘marketplace’ per impulsar les vendes a la xarxa

La nova associació ‘Sabadell en Xarxa’ s’adhereix a la plataforma Cliccat.cat per potenciar la venda online de productes locals. Aquesta va dirigida a les empreses de comerç, restauració i serveis de la ciutat perquè puguin comercialitzar a través d’internet i, alhora, arribin a més usuaris de la ciutat. L’objectiu, segons la tinenta d’alcaldessa de Desenvolupament Econòmic i Impuls administratiu, Montse González, és impulsar el comerç local, generar llocs de treball i popularitzar els productes de proximitat.

Sabadell en Xarxa’ va néixer el passat mes de maig, sent el resultat de la unió de les tres entitats comercials principals de la ciutat: Ca n’Oriac Comerç, Comerç Creu i Sabadell Comerç Centre, conjuntament amb el Gremi d’Hostaleria. L’objectiu de ‘Sabadell en Xarxa’, a més de millorar la situació del comerç local arrel de la Covid-19, és impulsar la venda en línia dels productes de proximitat. És per això que ara s’han adherit a la plataforma de venda online especialitzada en el comerç de proximitat, Cliccat.cat, la qual, de moment, compta amb un centenar de comerços actius arreu de Catalunya.

 Presentació de l'adhesió de Sabadell en Xarxa a Clicccat.cat. Autor: Ana. M
Presentació de l’adhesió de Sabadell en Xarxa a Clicccat.cat. Autor: Ana. M

Des de ‘Sabadell en Xarxa’ han fet més de 40 visites a diferents empreses de la ciutat interessades a adherir-se a la plataforma. S’espera que durant aquest mes de juny els primers comerços iniciïn el procés de digitalització per, com especifica el president de l’entitat i de Ca n’Oriac Comerç, Miguel Tello, “s’encaminin cap a l’omnicanalitat, és a dir, a poder vendre online i a la botiga física”. Cada empresa que s’uneixi comptarà amb un espai a la plataforma on podrà vendre els seus productes, comptarà amb un xat on podrà parlar directament amb els clients i disposarà d’un apartat d’estadístiques per saber els usuaris que té.

“Hem aconseguit unir-nos a una plataforma molt senzilla i accessible al petit comerciant. Més fàcil no ho podem tenir. Ens adherim a una plataforma que es troba en procés d’expansió. Esperem que en unes setmanes puguem veure productes de Sabadell en aquesta plataforma”, exposa Tello.

Tot i que, segons Tello, en un principi van plantejar-se la idea de crear una plataforma de venda específica per Sabadell, s’han decidit unir a Cliccat.cat perquè ofereix, com a avantatge, la comercialització, tant de productes, com de serveis. Així, també les empreses de serveis i la hostaleria local s’hi poden afegir a vendre online. La plataforma, a més, ofereix la possibilitat de recollir les compres a les botigues o rebre-les a domicili amb el servei de Correus Express, permet pagar de manera segura i dóna la disponibilitat als usuaris de fer devolucions gratuïtes.

“Sabadell compta amb una important oferta comercial i hostalera, amb més de 2.500 botigues i 500 bars i restaurants. Són un sector clau que ha estat fort colpejat pels efectes de la pandèmia. Arrel la Covid-19 les vendes online han crescut i el comerç sabadellenc no es pot quedar enrere. Per això aquest projecte permetrà millorar la digitalització. La plataforma és un element facilitador, però en cap cas treu l’element personalitzador, característic del comerç local. No és perdrà l’essència del comerç de proximitat”, apunta González.

En aquest sentit, González espera que l’adhesió a la plataforma esdevingui un projecte “inclusiu”, ja que també es poden afegir empreses que no formin part de ‘Sabadell en Xarxa’. A més d’impulsar el comerç local i millorar la seva competitivitat, la tinenta d’alcaldessa considera que la plataforma servirà per incrementar els llocs de treball i popularitzar els productes de la ciutat. Des de l’Ajuntament també es plantegen atorgar una aportació econòmica per ajudar al desenvolupament de l’adhesió. La xifra, però, encara no s’ha concretat.

Més informació:

Foto portada: botigues a la plaça de la Creu de Barberà, fa algun temps. Autor: M.Tornel.

Comments are closed.