Poligon Can Roqueta. Autor: David B.

Acaba el rentat de cara al polígon Can Roqueta

Punt i final a les obres de millora del polígon Can Roqueta, el principal de Sabadell. Han costat 2,2 milions i la Diputació de Barcelona n’ha pagat el 77 per cent. La resta, entre l’Ajuntament i l’Associació d’Empreses i Propietaris del Polígon d’Activitat Econòmica de Can Roqueta de Sabadell (AEPCRO). S’ha reformat tota la mobilitat, s’han instal·lat càmeres de videovigilància, s’han ampliat els aparcaments i s’han fet actuacions pensant en el ciclista i el vianant i no només en els vehicles a motor. També s’ha millorat la il·luminació per potenciar la sensació de seguretat.

El polígon industrial de Can Roqueta, dividit en dos subpolígons, acull 270 empreses que omplen el 86 per cent de la capacitat d’una zona que arriba les 72 hectàrees, per tant equivalents a més de 70 camps de futbol. El polígon va néixer als anys 60 del segle passat molt lligat a la coneguda i desapareguda fàbrica de motors de nevera ODAG, però amb una gran quantitat de petits tallers industrials. Els anys 90 va tenir tota una extensió cap a llevant, cap a la carretera de Mollet. És la principal via d’entrada ara mateix a la zona. Aquella obertura el va resituar com un polígon logístic, on l’empresa DIA té una de les seves centrals, com també la tenia Viena. Des de fa uns anys el polígon té un viver d’empreses industrials propietat de l’Ajuntament, a través de l’empresa pública Promoció Econòmica. I fora del terme municipal de Sabadell, però enganxat i influint Can Roqueta, Amazon ha creat en els darrers anys un dels seus centres logístics a la gran Barcelona.

Quines millores s’han fet?

Amb la reforma, s’han construït noves rotondes per ordenar el trànsit, s’ha reduït l’amplada dels carrils per obligar a reduir la velocitat, s’han instal·lat càmeres de videovigilància (la zona ha fet córrer rius de tinta per ser espai de curses il·legals de vehicles durant les nits dels caps de setmana), s’han canviat les llumeneres, moltes de les quals no funcionaven o s’ha instal·lat nou mobiliari urbà (contenidors, papereres…). També s’ha repensat la zona amb el vianant i el ciclista al centre, pintant nous passos de vianants i fent un carril bici per connectar amb el barri de Can Roqueta, i d’allà a Torre-romeu, tant pel cantó riu com per la banda més propera al terme de Polinyà. S’han instal·lat aparcaments tancats per a bicicletes en la mateixa línia, i s’ha posat al dia el paviment i les voreres.

Les obres s’han allargat prop d’un any i mig i aquest dimecres han estat inaugurades per l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, la presidenta de l’Àrea de Desenvolupament Econòmica de la Diputació (i alcaldessa de Badia), Eva Menor, i el president de l’AEPCRO, Jaume Llop.

“El polígon fa un important salt qualitatiu i ofereix millors infraestructures tant als treballadors i treballadores com a les empreses que hi són ara o que vulguin venir a instal·lar-s’hi”, ha explicat l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés.

Amb la posada el dia del polígon, que es va dissenyar durant l’anterior mandat i ha pagat en bona part la Diputació de Barcelona després que el projecte guanyés un concurs, l’Ajuntament espera que un dels principals polígons d’activitat econòmica de la ciutat segueix fent de tractor de l’economia local.

Foto portada: una de les rotondes del polígon, aquest dimecres. Autor: David B.

Comments are closed.