L’Aeroclub incorpora l’helicòpter d’instrucció més modern del mercat

L’Aeroclub de Sabadell va presentar dissabte el nou helicòpter per la formació de pilots: el Robinson 44 Cadet. Aquest nou model millorarà l’operativa en molts aspectes com la seguretat, prestacions de vol i l’instrumental d’última generació que incorpora un navegador, que juntament amb altres instruments de l’avió permeten el vol nocturn.

Aquest nou helicòpter s’integra dins de la flota la principal escola de vol de l’Aeroport, Barcelona Flight School, que comporta gairebé el 40 per cent del total d’enlairaments i aterratges. Amb la incorporació d’aquesta nova aeronau comença una nova etapa per a la formació dels pilots i instructors d’helicòpter.

“És la nova tecnologia. Un helicòpter dissenyat per a la formació que compta amb comandaments hidràulics, tots els avantatges de seguretat, biònica avançada i que pot fer vol nocturn”, ha explicat el president de l’Aeroclub en la seva presentació, Pere-Joan Nogueroles.

Des del 1953, l’Aeroclub forma pilots d’aviació i, en l’actualitat, en són més de 100 per any, dels quals un 10 per cent són d’helicòpter. Fins ara el model utilitzat era el Robinson 22, un aparell certificat el 1971 que ha format a tota una generació de pilots. La creixent demanda de pilots és deguda a l’entrada en servei dels vols nocturns dels helicòpters sanitaris i les campanyes estiuenques contra incendis. Amb aquesta nova incorporació es pretén reforçar aquesta modalitat de vol.

El nou helicòpter Robinson 44 Cadet. Autor: @aeroclubbs via Twitter
El nou helicòpter Robinson 44 Cadet. Autor: @aeroclubbs via Twitter

Amb 67 anys d’història, una flota de 43 aeronaus i més de 17.600 hores volades el 2019, ľAeroclub Barcelona Sabadell s’ha convertit en el més gran del món.

Foto portada: l’helicòpter, aquest dissabte. Autor: @aeroclubbs via Twitter.

Comments are closed.