Miquel Martí, durant la seva intervenció. Autor: A. Pujadas.

Miquel Martí (Moventia): “en comptes de cotxes es comprarà mobilitat”

El Gremi de Fabricants ha acollit aquest dijous la 2a edició dels ‘Diàlegs d’economia’ organitzats pel Consell d’Economia Productiva amb una ponència de Miquel Martí, president del grup de transport d’origen sabadellenc Moventia.

El president de Moventia, Miquel Martí, ha analitzat la situació del sector de l’automoció i el transport públic, els dos sectors on es mou l’empresa. Martí ha explicat la trajectòria de Moventia, amb especial èmfasi en la internacionalització i el futur de la mobilitat, que creu que serà interconnectada, tant entre vehicles com entre aquests i les infraestructures com carreteres o el transport públic.

Segons Miquel Martí, des de l’empresa, “allà on hi ha una escletxa i un forat hi volem ser”; per exemple, amb la participació en el projecte de la T-Mobilitat, la futura targeta de transport catalana. Martí assegura que l’aposta tant pública com privada és que aquesta sigui “la targeta de la mobilitat a Catalunya”, i que inclogui tant el transport públic com el privat, amb el pagament de pàrquings o peatges, entre altres.

Miquel Martí, durant la seva intervenció. Autor: A. Pujadas.
Miquel Martí, durant la seva intervenció. Autor: A. Pujadas.

Martí està convençut que “la mobilitat canviarà sí o sí, però no quan ni com”, i ha assegurat que “estem en el millor moment de present però també d’incertesa” per veure com evolucionarà la mobilitat. El president de Moventia apunta a diferents motius pels quals ha de canviar la mobilitat, com la creació de grans ciutats, l’augment de la mobilitat i la insostenibilitat del model actual.

La mobilitat a Sabadell, “molt mal resolta”

Preguntat per la mobilitat local, Miquel Martí ha assegurat que “està molt mal resolta”. Martí ha explicat que la responsabilitat no és únicament de l‘Ajuntament sinó també de la Generalitat. A parer seu, Martí considera que la quota de transport públic a l’àrea de Barcelona és bona, amb un 57 per cent, segons les seves dades, però lamenta que aquesta xifra disminueixi al 20 per cent en passar a la segona corona, on es troba Sabadell, i considera que aquest és un dels motius per “entendre el perquè de la C-58 cada dia”.

Sí a l’economia col·laborativa, però en igualtat de condicions

En relació als nous models de negoci com l’economia col·laborativa, Martí assegura que des de la seva empresa “pensem que en comptes de cotxes es comprarà mobilitat”, i ha posat sobre la taula el paper d’aquests models de negoci en el món del transport, amb el creixement del sector dels cotxes, bicicletes i motocicletes compartides, entre altres. Martí considera que les generacions més joves busquen més la comoditat que la propietat en els béns. D’altra banda, en relació a les companyies emergents de transport de passatgers com Uber, Martí demana “transparència de mercat i que tothom pugui jugar en les mateixes condicions”.

Foto portada: Martí, a l’esquerra, durant la seva conferència. Autor: A. Pujadas.