-
La mostra recull des de les primeres nadales fins a la publicitat dels passats mesos.
-
És la segona mostra del Museu, rere de Juli Batllevell: un gaudinià oblidat.
Publicitat per una història, 170 anys de companyia és l’exposició que ha inaugurat el Museu del Gas per celebrar el 170è aniversari de la companyia Gas Natural Fenosa.
L’exposició ha estat inaugurada per Salvador Gabarró, president de la companyia Gas Natural Fenosa, Pere A. Fàbregas, director general de la Fundació Gas Natural Fenosa, i a Eva Buch, directora del Museu del Gas.
La mostra, comissariada per Víctor Oliva, fa un repàs de la història a través de la publicitat i el disseny gràfic, amb documents de l’arxiu de la companyia, de gran valor històric i artístic, ajudant-nos a conèixer millor el nostre passat.

L’exposició comença als inicis de les nadales que repartien els operaris de la Sociedad Catalana para el Alumbrado por Gas fins a arribar al cartells publicitaris de la companyia a l’actualitat. A través d’aquest recull podem veure l’evolució de les modes en el vestuari, els pentinats, o fins i tot l’evolució de la publicitat, tant en la tipografia, en l’ús del color, o la inserció de les primeres fotografies i l’aparició de la publicitat a la ràdio i a la televisió.
Com canvia la publicitat al llarg del temps?
Publicitat per a una història… mostra com la publicitat ha anat canviant amb la companyia; durant els primers anys i fins al 1920, és una publicitat de tipus més institucional, subratllant la importància de la companyia. En una segona fase, la publicitat mostra que el gas és la modernitat i el progrés. I en la tercera fase, es mostra el gas com a confort i benestar.
També es pot trobar l’estructura d’un habitatge, dins el qual hi ha una selecció d’aparells domèstics que funcionaven a gas i que formen part de la col·lecció Catalana de Gas.