Ramon Burguès, regidor d'Educació de Sabadell

El regidor d’Educació carrega contra la consellera Rigau

  • El regidor d’Educació assegura que es posa fi al model d’escola imperant.

  • Hi haurà més alumnes i menys professors. Burguès diu que mai fins ara “s’havia reculat en Educació”.

L’ajuntament de Sabadell suspèn la política d’Ensenyament de la Generalitat. Segons el regidor d’Educació, Ramon Burguès, aquest serà el curs en que “es dirà adéu a l’escola inclusiva, individualitada, pedagògica i activa”. Burguès fa una esmena a la totalitat a la política educativa però considera especialment sagnant que no es substitueixi un professor fins el desè dia de baixa.

“Aquest curs no tindrem més qualitat, sinó que tindrem 20.000 alumnes més i 3.000 professors menys” diu Burguès. A més recorda que s’han reduït les beques de menjador, no s’han convocat les ajudes per comprar material escolar i s’han reduït els Plans de Qualificació Professional. “Dins de les escoles, no tindrem els alumnes amb dificultats coberts i fora de les escoles tindrem més atur”. Burguès creu que “mai fins ara havíem reculat en educació”, tot i que hi havia hagut èpoques d’aturades.

Entre altres coses, el consistori creu que la jornada intensiva a Secundària “no serà bona”, que la mesura de permetre portar la carmanyola a l’escola serà poc útil i que no pot ser que no hi hagi substitut per un professor de baixa fins el desè dia. Burguès només salva una cosa d’Ensenyament i és que han complert els compromisos adquirits respecte a obres o ampliacions a les escoles Virolet (Can Llong), La Trama (Centre) i l’IES Jonqueres.

El regidor ha fet aquestes declaracions en la presentació de les dades del proper curs escolar, que us explicarem la setmana vinent. El curs comença entre el 12 i el 13 de setembre i en línies generals, tindrà a la ciutat més alumnes i menys professors. A la ciutat, uns 80 professors menys, segons l’ajuntament. Un terc de les aules tindran més alumnes dels fins fa poc permesos.

Foto portada: Ramon Burguès, regidor d’Educació. Autor: J. Peláez/ Aj.Sabadell.

Comments are closed.