L'Adriano, amb voluntaris. Autor: David B.

El Servei d’Urgències i Emergències Socials atèn més de 1.400 persones en el seu primer any

El Servei d’Urgències i Emergències Socials (SUES) tanca el seu primer any amb 1.417 persones ateses. La majoria estan relacionades amb aspectes relatius a l’habitatge i la pobresa energètica. El dispositiu va ser creat per donar millor cobertura a l’emergència social.

El SUES ha atès 1.417 persones i 1.788 atencions registrades. La majoria estan relacionades amb problemes econòmics, en un de cada quatre casos. El 20 per cent estan relacionades amb la pobresa energètica (problemes per pagar els subministraments), l’habitatge (un 12,5 per cent de casos) i els desnonaments (un 10 per cent de casos). 313 atencions, el 17,5 per cent del total, tenen a veure amb les persones sense sostre. Amb la posada en servei del servei, s’ha destinat un equip de professionals en exclusiva a l’atenció i resposta a les urgències i emergències socials.

El SUES ha comportat una reorientació de l’Acció Social per distingir entre el que és una urgència i una situació més estructural o que s’allarga en el temps”, assegura el regidor d’Acció Social, el republicà Gabriel Fernàndez. “Hem estat capaços de donar resposta social a les persones en situacions més desafortunades”, ha assegurat el tinent d’alcalde d’Acció Social, Joan Berlanga.

Altres problemàtiques presents són les atencions per malaltia mental, violència domèstica i addiccions. En el primer any, s’han detectat 731 nous casos de ciutadans i ciutadanes amb necessitat de suport.

Foto portada: atenció als sense sostre de la Creu Roja. Autor: David B. 

Comments are closed.