Marxa SOM

La ‘Marxa SOM’ arriba a Sabadell

Aquest dimecres ha arribat a Sabadell la ‘Marxa Som’,  una iniciativa cívica que impulsa la Convenció Constituent Ciutadana de Catalunya.

La Marxa està formada per quatre columnes, i Sabadell forma part de la Columna metropolitana durant dues etapes del recorregut que ha sortit aquest dimecres des de Sant Cugat del Vallès passant per Cerdanyola del Vallès, Badia del Vallès, Barberà del Vallès i Sabadell. La segona etapa ha sortit aquest dijous de Sabadell fins arribar a Terrassa. L’entitat organitzadora assegura que “la iniciativa és especialment significativa perquè coincideix amb el 40è aniversari de la Marxa de la Llibertat, el lema de la qual fou: “Poble català, posa’t a caminar!” i, amb el setè centenari de la mort de Ramon Llull”.

L’arribada de la marxa al Centre de la ciutat ha portat a terme una recepció institucional per part de l’alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez i la regidora de Cultura, Montserrat Cahcon. Acte seguit s’ha realitzat la lectura del Manifest a càrrec de Joan Serra, participant de la Marxa de la Llibertat i parlaments al Racó del Campanar. Després s’ha donat pas a l’Assemblea local sobre Decidim per una democràcia participativa al nou país.

Una actuació dels Tabalers de les Forques de Can Deu, una paella popular i l’actuació musical amb del grup Posit ha tancat una jornada d’activitats per a rebre la Marxa SOM, que recorre el territori dels Països Catalans per plantejar diàlegs sobre com bastir conjuntament un país millor fonamentat en una democràcia participativa.

Foto portada: Recepció a l’Ajuntament, aquest dimecres. Autor: David B. 

Els comentaris estan tancats