Foto portada: material intervingut durant l'operació. Captura de video de @mossos via Twitter.

L’Ajuntament confia que la mobilitat en cotxe “s’autoregularà” quan s’apliquin els canvis al Centre

  • El govern enviarà els vehicles privats a carrers dels quals es reduiran carrils aquest any.

  • “Cal anar cap a altres modes de transport”, manté el tinent d’alcalde Maties Serracant.

La conseqüència de la reforma del Centre que ha presentat, en genèric, l’Ajuntament aquest dimarts serà que la Gran Via, la carretera de Barcelona, la Ronda Ponent i l’eix Zamenhof – Vilarrubias actuïn (més encara del que ja ho fan) com anella de circumval·lació del Centre pel vehicle privat. El tinent d’alcalde de Territori, Maties Serracant, preguntat sobre una possible sobresaturació d’aquests eixos assegura que la constatació és que “la xarxa s’autoregula”.

L’efecte de les restriccions a la circulació de vehicle privat en algun carrer, que es concretaran en els propers mesos, vaticinen un increment de trànsit rodat als eixos perifèrics del Centre. Però a la vegada el govern s’ha decidit a reduir carrils tant a la Ronda Ponent (de tres per sentit a dos per sentit) com a la carretera de Barcelona (que de facto té dos en l’actualitat per sentit i passarà a tenir-ne un quan es faci un carril bici a cada banda). Tot plegat no pot provocar una saturació de vehicles? El tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Maties Serracant, confia que la xarxa “s’autoregula”.

La capacitat de la xarxa és limitada. Però intentarem que hi hagi fluidesa tenint continuïtat en els carrils, que ara no la tenen tots, perquè en alguns trams es passa de dos carrils a un carril per després tornar a dos o es passa de tres carrils per sentit a dos. Tindrem continuïtat i sovint la continuïtat genera fluidesa i partim de la base que la xarxa s’autoregula”.

No obstant, és clar que l’última prioritat pel govern local és la mobilitat en vehicle privat. Serracant manté que el pla de govern és “anar cap a altres modes de transport”: bàsicament la mobilitat a peu, en bicicleta i en transport públic. “Es podrà seguir venint al Centre en vehicle privat però, com a qualsevol altra ciutat, caldrà pagar per aparcar”. Així mateix, el regidor assegura que com a rondes de circumval·lació la ciutat té la Ronda Oest, “que ha de fer la seva funció”.

Exigir la Ronda Nord

També insta a la ciutat a reivindicar la Ronda Nord que ha de comunicar l’actual Ronda Oest entre la carretera de Matadepera i la carretera de Castellar.

Foto portada: la Ronda Ponent, fa un temps. Autor: David B. 

Comments are closed.