Despatx LLuch

Més de 500 persones consulten l’OMIC sobre l’estafa de les preferents

  • Des del gener de 2012, s’han atès 1.085 consultes sobre la banca. La meitat sobre preferents.

  • L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor informa ara sobretot els preferentistes de Catalunya Banc.

Segons dades donades a conéixer per l’ajuntament de Sabadell, des de principis de gener de l’any passat fins ara aproximadament unes 500 persones s’han dirigit a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor per informar-se sobre l’anomenada estafa de les preferents.

De fet, no hi ha dades exactes, ja que, diu el consistori, només s’apunta que la consulta o queixa és sobre el sector bancari en general. Malgrat tot, el consistori creu que la meitat de les atencions dispensades sobre la banca responen al problema de les preferents. Durant l’any 2012, es van rebre 725 consultes sobre la banca, i en el que va d’any unes 360 més.

El consistori assegura que ara s’està assessorant especialment els preferetistes de Catalunya Banc (antiga Caixa Catalunya; després Catalunya Caixa). Ho fan sobre el procés per bescanviar els diners invertits per accions i la possibilitat de recórrer a la via arbitral. El termini per acudir a la Junta Arbitral de Consum acaba el 12 de juliol. L’OMIC ajuda a formalitzar el formulari. Els afectats de Catalunya Banc que no hagin demanat l’arbitratge tenen fins el dia 12. Fins ara s’han traslladat 24 sol·licituds.

El consistori assegura que durant l’any 2012 tant l’antiga Unnim com Caixa Bank van oferir solucions personalitzades a la majoria de clients preferentistes. Aquest 2013, l’OMIC treballa sobretot amb preferentistes de Bankia i Catalunya Banc. En el cas dels clients de Bankia, el termini de presentació acaba abans: el 30 de juny de 2013. La resta d’entitats financeres presents a la ciutat no han demanat mediació ni arbitratge a l’Oficina del Consumidor.

Foto portada: Façana del Despatx Lluch, seu d’Atenció Ciutadana i també de l’OMIC de Sabadell. Autor: David B.

Comments are closed.