Així veu el govern de Sabadell el Pla de Mobilitat del Vallès

  • Gibert: “la prioritat absoluta és tirar endavant la Ronda Nord” que connectarà la Ronda Oest i Castellar. 
  • La B-40 passarà soterrada per l’avinguda de les Palmeres amb quatre o sis carrils en total. 

El govern de Sabadell valora en positiu la proposta del Pla Específic de Mobilitat del Vallès Occidental, presentat el passat divendres pel conseller de Territori, Damià Calvet, al Consell Comarcal. Gibert considera que aporta avenços en la Ronda Nord de Sabadell, lluny de la proposta històrica del Quart Cinturó, i també a l’anomenada Interpolar Sud. Tot i així, creu que cal una mirada “minuciosa” a la proposta. 

La Ronda Nord de Sabadell (connectar la Ronda Oest amb la carretera de Castellar) ha omplert titulars des de fa anys. No debades es considera el projecte clau per poder reduir trànsit de pas per la Gran Via. Gibert creu que s’ha garantit que passarà soterrada per l’avinguda de les Palmeres, entre Sant Julià i Can Deu. Hi passarà amb dos o tres carrils per sentit “amb el mínim impacte ambiental possible”. L’estudi informatiu i el finançament ha de sortir del ministeri de Foment. Gibert considera que durant aquest mandat és clau desllorigar la futura Ronda Nord, per començar a reduir trànsit de pas per la Gran Via i pensar en la futura pacificació. “És la prioritat absoluta”, diu.

Gibert defensa que no és el mateix la nova Ronda Sabadell-Terrassa que el Quart Cinturó perquè ara es descarta que la B-40 passi pel bosc de Can Deu. El document sí incorpora una nova connexió entre Terrassa i Sabadell, que arribarà fins la carrera de Matadepera i connectarà amb la Ronda Oest, seguint cap a Castellar a través de la nova Ronda Nord / Ronda del Vallès. El tram entre Castellar i Granollers del Quart Cinturó queda de moment aparcat per manca de consens.

Interpolar Sud

El tinent d’alcaldessa també destaca en positiu la planificació de la Interpolar Sud, o Ronda Sud, que passaria entre Sabadell i Barberà per connectar la C-58 (i la zona del polígon comercial Via Sabadell) amb el polígon de Can Roqueta, la B-140 i l’AP-7. “També ens farà restar trànsit de pas pel nucli urbà”, sosté. La Interpolar Sud s’ha vist tradicionament amb mals ulls des de Barberà però ara n’accepten el pas, si és soterrada.

L’ambientalisme, en contra

Els sectors ambientalistes tant polítics com socials critiquen el Pla de Mobilitat del Vallès. Asseguren que es recicla el Quart Cinturó sota un nou nom. I anuncien al·legacions i mobilitzacions.

Foto portada: Gibert, aquest dilluns. Autor: J.d.A. 

Comments are closed.