Cop de porta del Parlament a connectar la línia R4 amb l’aeroport del Prat

El Parlament tanca la porta a la proposta socialista (vist amb bons ulls per la majoria d’alcaldies del Vallès Occidental, l’Oriental i bona part del Bages) per connectar de forma directa la línia R4 de Rodalies amb l’aeroport del Prat. 

La proposta de resolució ha arribat a la comissió de Territori de la cambra catalana de la mà del PSC i ha estat defensada pel diputat granollerí Jordi Terrades. Ha estat rebutjada pels dos grups que donen suport al govern de Quim Torra, Junts per Catalunya i Esquerra Republicana, i també pel Partit Popular. La idea socialista era mantenir l’actual connexió entre la línia R2 de Rodalies (que passa per Granollers i Mollet) i l’Aeroport. Però a més afegir una nova connexió entre la línia R4 (la de Manresa, Terrassa i Sabadell) i la instal·lació aeroportuària. Per dur a terme el projecte caldria construir un petit bypass entre l’Hospitalet i El Prat.

Aquesta idea de connectar la R4 amb el Prat es contraposa als plans del govern català, qui vol una nova línia sota el subsòl de Barcelona, que creuarà Barcelona des de Sant Andreu fins el Prat, preferiblement operada per l’empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. El PSC denuncia que quedaria exclosa del sistema tarifari:

“La proposta dels socialistes beneficiaria a la majoria que utilitza a diari els Rodalies ja que augmentaria la freqüència i milloraria la connexió amb Barcelona i l’Aeroport. En canvi, la Generalitat segueix encaparrada en portar-hi un tren llançadora que serà més car que Rodalies i que interferirà amb la resta del sistema ferroviari”, assegura el diputat socialista i tinent d’alcaldessa, Pol Gibert.

L’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, va encapçalar la petició a finals de l’any passat, trobant la complicitat de bona part dels alcaldes de la zona, com el de Terrassa (més info: ‘Front comú per la R4 fins l’Aeroport‘).

A la comissió del Parlament, Catalunya en Comú Podem també ha fet una proposta similar: convertir la línia R4 en un servei llançadora fins l’Aeroport. També s’ha rebutjat.

Què han dit Junts, Esquerra i el PP?

“Ens ho mirem diferent”, ha assegurat el diputat de Junts per Catalunya, Eduard Pujol. Els juntaires aposten clarament per la nova línia de FGC.

“No parlem d’una llançadora i prou, sinó d’una nova línia que connectarà l’Aeroport amb totes les línies de Rodalies, totes les línies de Metro i totes les de FGC. Connectarem en doble via i evitant l’afectació per incidències de la xarxa general. Blindarem aquesta línia i la freqüència de pas serà cada quart d’hora. El servei el prestarà FGC. Una proposta modèlica, clara i ben definida com es fa arreu del món”, diu Pujol, qui ha acusat els socialistes de “defensar l’operador RENFE amb un servilisme acrític amb Espanya i el govern de Madrid”. “RENFE, ADIF i el ministeri són la Santíssima Trinitat dels malsons dels catalans i ara que ens podem separar de RENFE en volen més?”, ha finalitzat.

El diputat republicà José Rodríguez ha assegurat que “amb l’actual infraestructura el millor és la R-Aeroport, ja que ens falten dues ròtules de maniobres” a la línia R4. La R-Aeroport pot ser una “oportunitat” perquè “és més avançat que modificar la línia R4 i ens provocaria alteracions en el servei i obres per fer les ròtules, una a La Torrassa, a l’Hospitalet, ja licitada, i una altra a Montcada, que no està licitada”.

El diputat popular Santi Rodríguez ha assegurat que la discussió no va de l’operador sinó “si la línia ha de tenir vida pròpia amb connexió amb totes els mitjans de transport o una extensió de la xarxa ja existent”. En aquest sentit, Rodríguez prefereix una xarxa de nova planta que connecti amb tota la xarxa i fins i tot operada per diverses empreses.

Més informació: 

Front comú d’alcaldes per la connexió amb l’Aeroport: “no som el pati de darrera de Barcelona”

Sabadell vol que es connecti directe amb l’Aeroport del Prat a través de la R4

Foto portada: un convoi de Rodalies, a Sabadell Sud. Autor: David B.

Comments are closed.