Encalla la reurbanització de l’entrada sud a Sabadell

  • CiU fa públic que l’Ajuntament perd una subvenció de l’any 2009 per no fer unes obres.

  • Burgués (PSC) manté que es treballa en un nou projecte per millorar l’entrada a la ciutat des de l’Aeroport.

L’any 2011 l’Ajuntament va aprovar el projecte del Portal Sud . Un acord que havia de reurbanitzar l’entrada a la ciutat des de la carretera de l’aeroport aprofitant els canvis urbanístics provocats pel polígon Via Sabadell. Calia eliminar horts i arribar a acords per millorar la zona entre l’Aeroport, el polígon Sud Oest (Zona Hermètica), el riu Sec i el polígon comercial Via Sabadell.

El mes d’abril de 2012 van començar les obres de l’anomenat Portal Sud, presentades com una forta de millorar les connexions a la ciutat amb un giratori a l’alçada de l’Aeroport.

El projecte consisteix en unificar l’entrada des de l’Aeroport i garantir la connexió amb la rotonda elevada i, per tant, millorar la mobilitat”, deia el tinent d’alcalde d’Urbanisme de l’època, Joan Manau.

El calendari d’obres era de 10 mesos i el pressupost de tres milions d’euros, a pagar entre l’Ajuntament, la Generalitat i Vantoreuix, l’empresa promotora del polígon Via Sabadell que va fer fallida. Ara el principal promotor és el BBVA. Però la Diputació en subvencionava bona part, gairebé dos milions d’euros.

El projecte encalla

No obstant en aquest dos anys i mig les coses han avançat poc. Tant poc que, segons ha denunciat aquest divendres Convergència i Unió, el projecte ha quedat encallat i s’ha perdut la subvenció de la Diputació per a dur-lo a terme. El portaveu de CiU, Carles Rossinyol, ha assegurat que és un cas “escandalós” i propi de la “mala gestió instal·lada al govern de la ciutat”. De fet, la subvenció es va acordar l’any 2009 i, cinc anys després i sense les obres fetes, s’ha hagut d’anul·lar.

És inacceptable que per pura desídia s’hagin perdut 2 milions d’euros i es demostra, un cop més, que la mala gestió és la senya d’aquest equip de govern”, assegura Rossinyol.

De fet, la paralització ve d’un conflicte entre l’Ajuntament i el propietari de part dels terrenys, Aena (l’històric gestor dels aeroports depenent del ministeri de Foment). El pols entre les dues administracions ha fet que durant mesos un carril hagi estat tallat al trànsit a l’espera de l’inici de les obres, que no han començat. Fins al punt que aquest mes d’agost, a causa d’unes pluges, la segurat a la zona quedés en entredit i l’Ajuntament hagués d’intervenir de forma urgent (més info: ‘Obres d’urgència per reparar el voral de la carretera de Bellaterra al seu pas pel riu Sec’).

S’ha deixat tot empantanegat, hi ha problemes amb el trànsit i és perillós”, explica Rossinyol. “Han tingut tot el temps del món per arreglar-ho i tenien els diners, però no han fet res i ara està pitjor que abans”, afegeix.

Per la seva part, l’actual tinent d’alcalde d’Urbanisme, Ramon Burgués, assegura que l’Ajuntament treballa en un segon projecte per arranjar la carretera. No s’ha arribat a un acord amb Aena, que hauria acceptat a cedir els terrenys en un primer moment però més tard va canviar d’opinió. No obstant, Manau fa dos anys assegura que hi havia acord amb Aena: “es podrà començar perquè l’Aeroport ja ha donat l’autorització per actuar en els seus espais, per tant ja es pot tirar endavant el projecte”, va dir a Ràdio Sabadell.

Burgués assegura que les obres es faran, i amb subvenció de la Diputació, que “continuarà col·laborant amb l’Ajuntament i ens admetrà la pròrroga que hem demanat”.

Foto portada: infografia de l’anomenat Portal Sud, presentada per l’Ajuntament fa tres anys.

One Comment