Foto portada: el tinent d'alcalde Juli Fernàndez i l'lalcalde, Maties Serracant, al carril bici. Autor: @CridaSabadell via Twitter.

Cs reitera l’oposició al carril bici de l’avinguda de la Concòrdia: “hi havia necessitats més urgents”

Ciutadans reitera la seva oposició al nou carril bici de l’avinguda de la Concòrdia, que ha costat gairebé 300.000 euros sumant-hi la reordenació de tot l’espai. “Hi havia necessitats més urgents”, diu el portaveu municipal dels taronges, José Luis Fernández. 

La reordenació de l’avinguda de la Concòrdia s’ha inaugurat aquest dilluns a la tarda amb una passejada en bicicleta en la que han participat tant l’alcalde, Maties Serracant, com el tinent d’alcalde Juli Fernàndez i el regidor d’Espai Públic, Xavier Guerrero, entre altres.

S’ha ampliat la zona de vianants (les voreres són iguals però abans el carril bici anava per la vorera). S’ha baixat a la calçada est el carril bici, ara de doble sentit. I s’ha reduit el número de carrils de circulació, a un per sentit, entre altres accions. En total, s’han invertit uns 300.000 euros. “Un malbaratament”, diu el portaveu de Ciutadans, José Luis Fernández, qui creu que a sobre “es perjudicarà la mobilitat de la zona i de la ciutat” perquè “ofega el trànsit de vehicles de transport privat i públic en una important artèria del municipi”. Ara només hi ha un carril de circulació per sentit, però amb prioritat semafòrica si passa l’autobús, sostenen fonts municipals. Però si l’autobús s’atura en una parada, també ho han de fer els vehicles. I en sentit nord, quan el bus s’atura, els vianants surten en ple carril bici de doble direcció. Els ciclistes, per la seva banda, igual que a la Ronda Ponent, han de sortejar les plataformes de les parades de bus en alguns punts.

“Una mala inversió”

En tot cas, Cs sosté que la reordenació de l’avinguda de la Concòrdia era innecessària quan hi ha “mancances més urgents de neteja i manteniment de l’espai públic”. En resum, “una mala inversió per a la ciutat”. En el seu dia, el partit taronja va demanar paralitzar l’obra, executant només la reforma de l’avinguda i destinant diners a millorar la mobilitat a la ciutat.

El precedent del carril de la Ronda Ponent

El nou carril a la Concòrdia segueix el camí impulsat pel quatripartit a la Ronda Ponent, on es va crear un gran carril bici a la calçada per potenciar la mobilitat amb aquest vehicle. De fet, fer nous carrils bici va ser una de les propostes més votades a la primera edició dels pressupostos participatius, anomenats Construint Ciutat. Però, un cop posat en marxa, el carril de la Ronda Ponent (que segueix per la Rambla d’Ibèria) ha tingut un ús molt discret.

Foto portada: el tinent d’alcalde Juli Fernàndez i l’lalcalde, Maties Serracant, al carril bici. Autor: @CridaSabadell via Twitter.

Comments are closed.