Esteban Gesa será, con toda probabilidad, el alcaldable popular. Autor: David B:

El PP vol vincular les ajudes socials als aturats a la cerca activa de feina

El Partit Popular portarà al proper ple municipal una proposta per vincular part de les prestacions socials municipals a la recerca activa de feina. Els conservadors consideren que la cronificació de subsidis i prestacions és un “fracàs col·lectiu” i demana a l’Ajuntament que faci més programes per facilitar la reinserció en el mercat de treball. 

El Partit Popular vol es demostri que es busca feina de forma activa per a rebre una ajuda social. Si no fos així, plantegen a l’Ajuntament que eventualment retirin les ajudes socials a qui no compleixi aquests requisits. Hi hauria excepcions: dependència, llarga malaltia i tercera edat. Les persones receptores d’una prestació municipal haurien de signar un compromís d’activitat mitjançant el qual accepten emprendre les mesures previstes per Sabadell Treball o els ens municipals competents per ser inclosos en els itineraris formatius que facilitin trobar feina de nou.

“No ens hem de limitar a tramitar ajudes per solucionar problema; hem d’acompanyar aquestes ajudes amb programes de formació i recerca activa d’ocupació”, diu el text que portaran els populars al ple: “no és just que hi hagi persones en plenitud laboral que viuen d’ajudes socials durant més de 10 anys; i que en aquest temps tinguin tres fills que entren a la roda de percebre ajudes. Coneixem casos així”, conclou el PP.

D’altra banda, els populars creuen que també hi ha gent cobrant prestacions i les “complementen amb un treball a l’economia submergida”.

Així mateix la formació conservadora demana també més polítiques actives d’ocupació i més intermediació amb el món laboral a Sabadell Treball. “Tenim un Vapor Llonch amb cursos de formació i l’objectiu de totes aquestes persones ha de ser trobar ocupació”, diu el portaveu municipal del PP, Esteban Gesa.

Foto portada: el portaveu municipal del PP, Esteban Gesa. Autor: David B. 

Comments are closed.