Esquerra Republicana vol donar carpetada definitiva al Quart Cinturó (reivindicat ahir mateix per Junts per Catalunya, però també històricament pel PSC, el PP, la Cambra de Comerç o les patronals). Els republicans volen que les noves carreteres vallesanes es limitin a una molt concreta: connectar Castellar del Vallès amb la Ronda Oest de Sabadell. En tren, prioritat a allargar la línia S2 dels Ferrocarrils de la Generalitat fins a Castellar i l’històric projecte mai realitzat de l’Orbital Ferroviària o Quart Cinturó ferroviari fins Granollers.
El candidat sabadellenc Juli Fernàndez emplaça els catalans a “oblidar el Quart Cinturó, un projecte caducat i caduc”. L’estudi d’impacte ambiental ha caducat de nou segons la Campanya Contra el Quart Cinturó i els republicans insisteixen que és el moment d’abandonar un projecte antiquat.
“Per tercera vegada, el govern central ha deixat caducar l’expedient ambiental del tram Terrassa-Granollers; ha estat incapaç de tramitar-ne l’estudi informatiu abans que aquest deixi de ser vàlid. Prou: donem-hi un cop de carpeta definitiu. Oblidem-nos per sempre del Quart Cinturó, un projecte caducat i caduc nascut del desarrollisme franquista que trinxa el Vallès innecessàriament”, assegura.
Així mateix, els republicans es mostren en contra del projecte anomenat Ronda Sabadell-Terrassa, per enllaçar amb una nova carretera les dues ciutats des d’on ara acaba el Quart Cinturó a Terrassa fins la benzinera de la carretera de Matadepera a la Roureda. Ni tampoc l’anomenada Ronda Est de Sabadell.
Sí a la Ronda Nord i a inversions en tren
Sí veuen bé connectar la Ronda Oest de Sabadell amb la carretera de Castellar per donar sortida a la C-58 sense passar per la Gran Via, el que seria la Ronda Nord. I aposten per fer arribar els Ferrocarrils de la Generalitat fins a Castellar, un projecte del qual es va parlar bastant fa una dècada i mitja però va quedar en fase d’avantprojecte sense més.
D’altra banda, caldria potenciar la nova estació Can Llong a Sabadell, prioritzar la xarxa ciclista tant a nivell municipal com supramunicipal i integrar millor la carretera N-150 als nuclis urbans de Sabadell i Terrassa.
Segueix-nos a Telegram:
- Segueix iSabadell a Telegram clicant el bannèr o AQUÍ.