L’Artextil, epicentre del districte 22@ de Sabadell?

  • Ciuró insisteix: “ho tenim bé com a ciutat” si s’alineen els atractius ja existents a Sabadell. 
  • “Cal sortir del mantra que tenim una ciutat bruta o una administració lenta. Cal fer que Sabadell arrenqui”

La candidata de Junts per Sabadell a l’alcaldia, Lourdes Ciuró, manifesta que la part en peu de l’antiga Artextil comprada per l’Ajuntament pot ser la gènesi d’un districte tecnològic a Sabadell, equivalent local al 22@ de Barcelona. Ciuró marca al voltant de la Gran Via el seu projecte de ciutat. 

La Gran Via com a epicentre de la ciutat, no només en mobilitat, sinó també en innovació, creativitat i empresa. Reforçant el potencial i minimitzant els inconvenients. En certa manera, fa 20 anys que se’n parlava, amb el fallit projecte de la Gran Via Digital. Ara, actualitzat als criteris actuals, és el projecte estrella de Lourdes Ciuró, candidata de Junts per Sabadell, que ha presentat aquest migdia a la Cambra de Comerç. 




La seva aposta passa per reforçar els atractius que ja existeixen, especialment del segment que va des de l’ESDi fins l’hospital (universitari) Parc Taulí passant per la Fira Sabadell, el Campus de la UAB a Sabadell, l’antiga Artextil i l’ocupada caserna de la Guàrdia Civil, amb les empreses del Ripoll a la vessant est i el centre de Sabadell a la vessant oest. Cinc dels set polígons industrials de Sabadell es relacionen amb la Gran Via i la meitat de la població hi viu a menys de 10 minuts caminant.

“Ho tenim bé”

Plantejament optimista (“ho tenim bé com a ciutat”) però amb necessitat d’un element que abraci les diverses iniciatives i les dinamitzi. Aquest espai, epicentre del 22@ sabadellenc, serà l’Artextil si depèn de Ciuró: “ha de ser un espai acollidor d’empreses emergents i micropimes del coneixement, que permeti les relacions entre els diversos sectors, des de les indústries del Ripoll fins el talent de les universitats”. L’Artextil, que explica com pocs espais el Sabadell del segle XX, per projectar la ciutat del segon terç del segle XXI, després de 20 anys perduts. “Tenim dos graus universitaris punters a Sabadell, que hem d’esprémer: Gestió Aeronàutica i Empresa i Tecnologia”, segueix. Hi ha alumnat de Medicina al Taulí; de Disseny a l’ESDi. Però “l’opció principal dels universitaris no és viure a Sabadell”. Proposa construir residències d’estudiants en unes antigues fàbriques del carrer Bilbao, al barri de Covadonga. “Hem de ser atractius pels universitaris que fan estudis a Sabadell, i també pels més de 30.000 universitaris de la UAB”, segueix.

Foto portada: l'alcaldable de Junts per Sabadell, Lourdes Ciuró. Autor: M.Tornel.
L’alcaldable de Junts per Sabadell, Lourdes Ciuró. Autor: M.Tornel.

En quant a la mobilitat, dues propostes per a un primer mandat: definir el traçat de la futura Ronda Nord, la connexió entre la Ronda Oest i la carretera de Castellar. “Ens permetrà treure 30.000 vehicles de la Gran Via. El compromís del govern català és desencallar l’obra tan bon punt l’Ajuntament faci el pas de definir un traçat”, ha manifestat. Si la socialista Farrés opta per connectar per l’avinguda de les Palmares com preveu el planejament, i el govern actual no té una opinió clara. Ella tampoc es mulla del tot encara. L’altra opció vindria a ser passar pel límit, però tocant-ne una part, del bosc de Can Deu. Una segona proposta per treure vehicles de la Gran Via en un primer mandat: traslladar l’estació interurbana d’autobusos de l’actual emplaçament al centre i fer-ne dues: una a la plaça d’Espanya per a les connexions amb municipis com Castellar o Terrassa, i una altra al costat de l’estació Sabadell Sud, per connectar amb Barberà o Cerdanyola.

“Treient 30.000 vehicles de la Gran Via i traslladant les estacions interurbanes esponjaríem la Gran Via i podríem començar a dissenyar com millorar la seva qualitat urbana. El projecte no es farà d’avui per demà però cal avançar-hi amb l’horitzó de l’any 2030”.

“Cal sortir del mantra que tenim una ciutat bruta o una administració lenta. Cal fer que Sabadell arrenqui”, insisteix. En aquesta línia, posarà en marxa una regidoria d’Empresa i Coneixement, per captar talent.

Els aparcaments de les estacions de FGC

En la línies dels compromisos, manté que si governa abans que acabi l’any entraran en funcionament els aparcaments de l’avinguda de Josep Tarradellas, al costat de l’estació Sabadell Nord, i del Passeig Manresa, al Centre. “Els cotxes han de poder arribar al Centre i tenir preus dissuasius. Hi ha ciutats on per quatre euros aparques al centre tot el dia”, diu. Es mostra contrària al pas de l’autobús pel Passeig de la plaça Major.

També insisteix que cal arribar a un acord per tancar el litigi de la caserna de la Guàrdia Civil i desencallar l’actual estat de l’edifici de Correus a la Via Massagué. “Allà cal un equipament que faci de tractor de la zona”.

Foto portada: l’Artextil, en una imatge d’arxiu. Autor: M.Tornel. 

Comments are closed.