Foto portada: animals de pastura pels camps i boscos del nord de Sabadell, prop d'on es projectaria la B-40 i l'enllaç amb la Ronda Oest-Nord, el passat mes d'agost. Autor: J.d.A.

L’Entesa titlla Farrés “d’irresponsable” per desenterrar el Quart Cinturó

L’Entesa per Sabadell, que ara forma part del grup municipal de la Crida per Sabadell, considera que és “irresponsable” reactivar el Quart Cinturó. “Dir que s’està lluitant contra l’emergència climàtica i alhora reclamar més autopistes com el Quart Cinturó és del tot inconseqüent”, creuen els entesistes en un comunicat. 

Farrés ha estat aquest dimecres a Madrid per posar de nou a l’agenda el Quart Cinturó, almenys en el tram Terrassa-Sabadell, que entraria a la ciutat per la zona nord, on connectaria amb el final de l’actual Ronda Oest i inici de la futura però inconcreta encara Ronda Nord fins Castellar. El moviment és paral·lel al fet per l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, que demana coses molt similars al president de la Generalitat, Quim Torra, i ben vist pel president del Consell Comarcal i alcalde de Castellar, Ignasi Giménez (més info: ‘Ofensiva per posar el Quart Cinturó a l’agenda‘). Tot plegat arriba mesos després de declaracions en la mateixa línia de l’actual conseller de Política Territorial, Damià Calvet.




L’Entesa assegura que l’operació és “irresponsable”, més en l’actual moment d’emergència climàtica i tenint en compte que el Quart Cinturó serà la “destrucció” dels espais naturals “més emblemàtics” del Vallès.

“El govern municipal PSC-Podemos demostra que és un govern que no té idees ni propostes de futur, sinó que està ancorat en projectes destructius i obsolets com el Quart Cinturó, aturat gràcies al front comú d’entitats i institucions responsables, aplegades en la Campanya contra el Quart Cinturó”, diu l’Entesa en un comunicat.

L’Entesa demana que la futura Ronda Nord sigui projectada com una via de connexió entre municipis i que, per tant, el disseny vagi a càrrec de la Generalitat i no del Ministeri. Al seu parer, haurà de ser soterrada en tot el seu recorregut amb la finalitat primordial de descongestionar trànsit de pas pel nucli urbà de Sabadell. També demanen que els FGC arribin fins a Castellar, tal com es va projecte fa una dècada, tot i que tot plegat va quedar en un avantprojecte.

Foto portada: animals de pastura pels camps i boscos del nord de Sabadell, prop d’on es projectaria la B-40 i l’enllaç amb la Ronda Oest-Nord, el passat mes d’agost. Autor: J.d.A.