Guanyem veu en Amazon una “oportunitat per reivindicar infraestructures” com la Ronda Est

La plataforma Guanyem Sabadell vol situar les infraestrutures viàries en l’agenda de la ciutat. No només la Ronda Nord de la que se’n parla molt sinó també la Ronda Est, que ha de comunicar la futura Ronda Nord amb la carretera de Santa Perpètua i l’AP-7. L’arribada d’Amazon preocupa per la mobilitat però Martínez hi veu una “oportunitat” per a reivindicar infraestructures. 

Si la inversió en ferrocarril ha estat destacable en els darrers anys (400 milions d’euros per allargar la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat), la inversió en carreteres ha estat molt més minsa. “I ens perjudica la competitivitat”, diu Marisol Martínez, portaveu de Guanyem i tercera tinenta d’alcalde, preocupada perquè el “col·lapse viaria” desincentiva invertir a Sabadell quan cal just el contrari: “no pot ser que ciutats com Sant Cugat o altres ens passin la mà per la cara. Invertir a Sabadell no pot estar penalitzat perquè la ciutat necessita d’inversions”.

Foto portada: Miquel Soler i Marisol Martínez. Autor: M.Tornel.
El regidor Miquel Soler i Marisol Martínez. Autor: M.Tornel.

De fet, Martínez vol situar aquesta necessitat entre les prioritats. En primer lloc amb la connexió entre l’actual Ronda Oest amb la carretera de Castellar. Però, tant o més important, amb la futura Ronda Est, que ha de crear un sistema de rondes de circumval·lació que doni aire a la Gran Via i millora les connexions. “Si només parlem de la Ronda Nord ens quedem fora del mapa”, segueix. Com a mostra, recorda que la logística és un dels sectors amb més potencial econòmic i que el polígon Can Roqueta es va fer pensant en logística. “Can Roqueta no serà viable sense un pla de mobilitat que passi per la Ronda Est”, manté.

Per a Guanyem l’arribada d’Amazon a Barberà però dins de Can Roqueta posa de manifest que no s’han fet els deures quan tocava. Per això han demanat una trobada amb el conseller de Territori, Damià Calvet.

La Ronda Nord: l’alcalde no pot paralitzar el projecte; el conseller no pot forçar el Quart Cinturó

La Ronda Nord està encallada des de fa anys. En traçat (la Generalitat exhorta l’ajuntament de Sabadell a concretar-lo per començar a invertir-hi). I en el model (Serracant vol saber si es vol el Quart Cinturó o una carretera de menys magnitut abans de decidir traçat). Martínez creu que “l’alcalde no pot paralitzar un projecte si hi ha majoria social” però a la vegada sosté que el conseller no pot aturar les inversions viàries a Sabadell fins que s’accepti el concepte de Quart Cinturó. Creu que Sabadell s’ha de plantar.

Foto portada: obres per al centre logístic d’Amazon, a Can Roqueta. Autor: M.Tornel. 

Comments are closed.