Les treballadores del servei d’atenció domiciliària denuncien les condicions de feina al ple

Des de la passada tardor i fins d’aquí a 18 mesos, el servei d’atenció domiciliària a Sabadell el presta l’empresa Accent Social, adjudicatària del contracte. Les treballadors han denunciat aquest dijous al ple la degradació dels seus llocs de treball. 

El PSC i Cs han portat una moció al ple que denuncia els incompliments del plec de condicions, reclama que es revisi i es llistin els incompliments i s’estudiïn altres formes de prestació del servei. Així es reclama a l’empresa que compleixi el contracte i a l’Ajuntament que es revisin els mecanismes per supervisar el contracte.




Entre els incompliments, denuncien les diferències salarials entre les treballadores familiars i les auxiliars de la llar, ja que mentre ha augmentat el salari base de les auxiliars no hi ha hagut un d’equiparable en el sou de les treballadors familiars. S’alerta també d’una sobrecàrrega de les coordinadores que poden tenir 180 usuaris quan el plec marca 100 usuaris. En tercer lloc es denuncia un empobriment del servei per la manca de seguiment i finalment es denuncien canvis “constants dels horaris que no es comuniquen als usuaris”.

Regidors de l’oposició han afegit que material com guants o mascaretes es donen amb comptagotes o que no s’estan fent les valoracions de nous usuaris per manca de personal.

Fernàndez (Acció Social) defensa la satisfacció dels usuaris del servei 

El regidor d’Acció Social, Gabriel Fernàndez, defensa que la satisfacció dels usuaris amb el servei és “molt alta” i que el servei “té més hores que mai amb un preu per hora dels més alts del país”. Així ha defensat que ara es té un control diari (day to day) de les incidències malgrat que hi ha camí per recórrer en la millora del servei.

La moció ha tingut la llum verda del ple amb les abstencions dels 14 regidors del govern i 12 vots a favor, dels regidors de l’oposició.

Foto portada: treballadores del SAD, a l’entrada del ple. Autor: David B.

Comments are closed.