Un autobús, al centre. Autor: David B.

Els viatgers del bus pugen un 4 per cent

El número d’usuaris del bus urbà de Sabadell s’ha incrementat un 4,19 per cent en el primer semestre de l’any 2017 en comparació amb les mateixes dates de l’any anterior.

En números absoluts el número d’usos de l’autobús ha pujat en 285.449, superant els set milions de viatges en els sis primers mesos de l’any. Un creixement del 4,19 per cent interanual. Segons dades municipals l’increment és més significatiu en les línies 4, 44 i 14. Les dues últimes han ampliat el servei, arribant fins l’hospital Parc Taulí des dels  Merinals, Can Rull o la Concòrdia. En xifres relatives, la línia que més ha crescut ha estat la 8, que ara té serveis en dissabte i també a l’estiu. Aquesta línia comunica Ca n’Oriac, l’Eix Macià, la carretera de Barcelona i el polígon industrial de Gràcia. L’Ajuntament sosté que s’està consolidant com un “itinerari de confiança” per unir amb les estacions dels FGC i amb l’Eix Macià.

És una acció molt rellevant per reduir la contaminació i el soroll, i per fer que la ciutat sigui un espai més per a les persones i no tant per al vehicle privat”, assegura el regidor d’Espai Públic, Xavier Guerrero (ERC).

Durant tot el 2016, el número d’usos de la TUS va ser de 12,72 milions, 320.611 més que durant l’any 2015. El creixement, per tant, és d’un 2,58 per cent. Les línies de transport interurbà van tenir 54.000 passatgers més que al 2015, amb 3,68 milions en total.

Festa Major 2017: més bus nocturn, menys usuaris durant el dia

Gairebé 2.500 persones van usar el bus nocturn durant la Festa Major del 2017 L’increment és del 49 per cent respecte l’any 2015. La línia N1 va tenir 1.751 usuaris mentre que la línia N4 en va tenir 714. Aquest any el servei va amplir el seu horari, ampliant-se tota la nit, i per la major freqüència de la línia  N4, amb sortides cada 30 minuts. En canvi, durant el servei diürn els usuaris del bus van caure un 14 per cent al 2017 respecte al 2016.

Foto portada: un autobús, al carrer de la República. Autor: David B.