Juli Fernandez, Marisol, Gabriel

Endesa accepta el procediment que impedeix tallar la llum a les famílies vulnerables

Després que l’ajuntament de Sabadell fos el primer en iniciar els procediments per sancionar les empreses subministradores que incompleixen la llei d’emergència social catalana, Endesa ha anunciat aquest dijous a diversos consistoris que accepten el procediment que marca la llei. L’executiu sabadellenc assegura que el seu canvi és producte de la persistència i constància de les institucions.

A començaments de juny, l’executiu sabadellenc va anunciar que iniciava els procediments sancionadors a les companyies subministradores de serveis bàsics (llum, aigua i gas) que incompleixen la llei d’emergència social aprovada pel Parlament l’any passat. Pel que fa al servei d’aigües, ja es complia a grans trets però s’ha millorat el procediment. Faltaven però els serveis de llum i gas. L’Ajuntament havia detectat 243 casos on s’havia incomplert la llei, un tipus d’infracció considerada com a greu i que pot ser sancionada amb multes compreses entre els 10.000 i els 100.000 euros (més info: ‘Sabadell, primera ciutat en sancionar les empreses subministradores‘).

Setmanes després, un dels gegants de l’electricitat, Endesa, ha assegurat a diversos consistoris que accepten el procediment marcat per la llei. Bàsicament, en quant a la pobresa energètica, la 24/2015 diu que no es podrà tallar la llum a les famílies vulnerables i que, en tot cas, abans de tallar el servei cal consultar als serveis socials municipals si la família està en risc d’exclusió. Fins ara bona part de les subministradores no acataven aquest punt i actuaven sense passar per l’administració. Ara Endesa accepta passar pels Serveis Socials.

Els representants polítics a les institucions públiques hem de ser persistents i constants. Amb aquest avís, Endesa compleix una de les obligacions que la Llei 24/2015 establei per a les compayies”, ha assegurat el regidor d’Acció Social, Gabriel Fernàndez (ERC).

A partir d’ara, els clients de l’empresa amb rebuts impagats rebran una carta de la companyia demanant-los permís per traslladar les seves dades als serveis socials. Si tornen la carta signada en 30 dies, el cas passarà als Serveis Socials i mentre Acció Social . Si la família té risc d’exclusió, no se’ls podrà tallar el servei.

Foto portada: l’alcalde, Juli Fernàndez, la tinent d’alcalde Marisol Martínez i el regidor d’Acció Social, Gabriel Fernàndez, anunciant l’inici dels procediments sancionadors. Autor: David B. 

One Comment