Assembla Funnydent

La Granja del Pas es queda petita per acollir als afectats de Funnydent

Unes 400 persones, entre treballadors i clients de l’empresa Funnydent, han celebrat una assemblea a la Granja del Pas del Parc Central del Vallès per a organitzar-se col·lectivament.

Els afectats han omplert la sala i fins i tot s’han quedat fora un centenar de persones, desbordant totes les previsions. La reunió organitzada per Resposta Solidària, ha comptat amb els advocats del col·lectiu Ronda que han explicat als presents quins són els passos jurídics a seguir des d’aquest moment per defensar els seus drets. Una de les advocades del col·lectiu Ronda, Esther Costa, ha explicat als afectats que s’uneixin en algun tipus d’associació o plataforma amb l’objectiu de fer més força davant la justícia i posar una denúncia col·lectiva.

Assembla Funnydent
Un centenar de persones no poden accedir a la reunió. Autor: David B.

El portaveu de Resposta Solidària, Albert Grimau, ha manifestat que “no esperaven tanta resposta”.

Nosaltres vam començar amb la denúncia de les treballadores i vam començar a canalitzar als afectats d’aquesta estafa veient dijous que hi havia molta desorganització i que ningú els estava donant resposta”, ha assegurat.

Pel que fa als treballadors afectats pel tancament es procedirà la corresponent denúncia per la via judicial, “tant per l’acomiadament sense previ avís i pels impagaments i amenaces per part de l’empresari”, ha manifestat Grimau.

Clients enganyats

Els afectats pel tancament de la clínica Funnydent que han assistit a l’assemblea coincideixen en el mateix sentiment, es senten “enganyats i estafats”. El veí de Sabadell, Àlvaro Murillo, explica que arrel que els seus pares van fer-se un tractament a la clínica, al veure que era molt més barat que a altres clíniques es va animar a fer-se un tractament d’ortodòncia.

Si anava a fer-me un tractament jo, encara li feien un descompte més gran a la meva mare. A mi només m’han fet la part de baix de l’ortodòncia i m’ha quedat per fer la part superior de la boca”.

Maria, veïna de la Creu Alta, assegura que va anar a pagar el tractament la setmana anterior al tancament de l’empresa. ”Tenia la primera visita del tractament el dijous, i quan vaig arribar a la clínica estava tancada i em vaig trobar amb tot el sarau. He perdut 1.600 euros, però per sort no m’havien arrencat cap queixal”.

En Marc ha assistit a la reunió acompanyat d’un amic al que li van arrencar gairebé totes les peces de la boca per posar-li implants.

A part dels 6.000 euros perduts, li han de reconstruir de nou tota la boca. Estem indignats tant amb l’empresa com amb els treballadors. Quan vam anar a una extracció la setmana anterior al tancament ens vam despedir fins la setmana que ve i una infermera des de lluny va dir, ‘eso si estamos’”.

Alguns dels clients que preferixen mantenir-se en l’anominat han assegurat a iSabadell que sospiten que “els treballadors sabien que tancarien i que van callar”. Tot apunta que clients i treballadors s’organitzaran de formes diferents per a defensar els seus interessos. Tot i que una treballadora “ha manifestat que alguns treballadors són doblement afectats pel tancament, ja que són treballadors i al mateix temps clients de l’empresa”.

Foto portada: un moment de la reunió, aquest dilluns al vespre. Autor: David B.

Comments are closed.