Ronda Ponent

La Ronda Ponent viurà canvis importants aquest any

  • Les artèries que uneixen l’Eix Macià amb la C-58 canviaran de fesomia aquest 2016.

  • Un dels carrers més motoritzats de la ciutat donarà més espai a ciclistes i vianants.

La Ronda Ponent, que enllaça l’Eix Macià amb la Rambla d’Ibèria, i d’allà a la C-58, serà reformada aquest any. Així ho ha anunciat l’alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, aquest dilluns. De tres carrils per sentit es passarà a dos i hi haurà més espai per als vianants, ja que les bicicletes baixaran a la calçada. Es tracta de la reforma d’un dels carrers més motoritzats de la ciutat.

La nova configuració de la Ronda Ponent es posarà en marxa quan reobri la Rambla d’Ibèria, a la tardor. La Rambla d’Ibèria tindrà dos carrils d’entrada a Sabadell i dos de sortida. I si és la principal connexió de Sabadell amb la C-58 i té dos carrils per sentit, l’actual govern no hi veu problema en reduir un carril per banda a la Ronda Ponent per donar més espai a bicicletes i vianants. Així, l’actual carril bici de la Ronda Ponent, obsolet i mal mantingut, baixarà a la calçada i es segregarà dels carrils de vehicles a motor. Per la seva banda, tota la vorera, que no és gaire, serà per a vianants. No s’ampliaran, segons ha reconegut Fernàndez. El tinent d’alcalde de Territori, Maties Serracant, ha assegurat que s’opta per una reforma purament funcional.

El cert és que la Ronda Ponent no és un vial més, ja que per allà on hi anava fa dècades la Riereta, a la pràctica una claveguera a cel obert, ara hi passen cada dia milers de vehicles. Tampoc, però, és un carrer de gaire ús ciutadà. Més aviat és una via de pas. De molt poca estada. S’hi fa poca vida de barri i al llarg de la història els seus comerços més destacats han estat concessionaris de vehicles i botigues de mobles. Només hi ha un parell de cafeteries i restaurants. Més enllà d’un centre religiós, no hi ha equipaments al llarg de les seves no gaire lluïdes voreres. El consistori vol apostar per aquesta zona com un dels primeres “eixos cívics”, en paraules de Serracant. Hi veuen una “oportunitat” per transformar la mobilitat i els usos d’aquesta zona de la ciutat.

Rotonda

L’actual govern està estudiant encabir una rotonda en una confluència complexa: la que configuren les carreteres de Barcelona i Terrassa amb la Ronda Ponent i la Rambla d’Ibèria. S’ha demanat suport i assessorament a la Diputació. Si els estudis ho aconsellen, es vol tenir la rotonda instal·lada quan es reobri l’eix Rambla d’Ibèria – Ronda Ponent, la propera tardor. La rotonda permetria, per exemple, baixar per la Ronda Ponent i girar cap a la carretera de Barcelona, cosa que abans no es podia fer.

Foto portada: la Ronda Ponent, aquest vespre. Autor: David B.