La Síndica investiga el funcionament del Servei d’Atenció a la ciutadania

La Síndica de Sabadell, Eva Abellan, està investigant el Servei d’Atenció a la ciutadania per les nombroses queixes rebudes dels ciutadans per no poder contactar amb el servei del 010.

La Síndica manifestat que “hem rebut moltes queixes per problemes a l’hora de comunicar-se amb el 010. Les queixes s’han continuat allargant. Fins hi tot hi ha constància de queixes durant el mes de juny, on encara s’han denunciat puntualment, problemes per l’accés al 010”.

Per aquest motiu, Abellan ha preguntat a l’Ajuntament si ha augmentat els recursos en aquest servei donat l’estat d’alarma decretat, a partir del 14 de març, tot considerant que va ser el mateix consistori qui el va establir com a telèfon de referència per a qualsevol consulta relacionada amb Acció Social.

Actualment la Síndica de Sabadell està a l’espera de rebre l’informe per resoldre els casos i assegura que “ha quedat en evidencia que els recursos esmerçats no han estat suficients, perquè no s’ha garantit l’accés al servei telefònic del 010 per realitzar els tràmits disponibles”.

Càlcul de la plusvàlua municipal

D’altra banda l’Oficina de la Síndica continua rebent moltes queixes pel càlcul de la plusvàlua municipal. “En el cas de Sabadell, la solució que es dóna –fins ara- a la ciutadania, no és clara, perquè no s’informa de manera unívoca, si cal -o no- fer el pagament en cas que no hi hagi increment del valor del sòl”, manifesta Abellan.

“L’Administració tributària de Sabadell ha d’actuar en la forma que resulti menys feixuga per als ciutadans” explica la Síndica, i “ha de donar una informació àmplia i clara dels criteris adoptats i reforçar l’assistència tributària per ajudar als contribuent, al compliment de les seves obligacions tributàries”.

Foto portada: Síndica de Greuges, Eva Abellan. Autor: David B.

Comments are closed.