Gabriel Fernàndez Can Puiggener

L’Ajuntament elabora un protocol per evitar talls de subministrament elèctric a famílies vulnerables

Aquest dimecres el tinent d’alcalde d’Acció Social i Ciutadania, Gabriel Fernàndez, ha anunciat que l’Ajuntament està treballant per establir mecanismes de col·laboració i coordinació amb Endesa Distribución per tal de poder tenir un protocol d’actuació a tota la ciutat.

Quan el passat 22 de juliol, es va tallar el subministrament elèctric a una seixantena de domicilis del barri de Can Puiggener que obtenien corrent de manera irregular (Més info: Tallen l’electricitat a 62 habitatges de Can Puiggener que la punxaven de forma irregular), el govern municipal va impulsar diferents accions per donar resposta a aquells ciutadans i ciutadanes que van quedar en situació vulnerable.

Per aquest motiu el govern s’ha reunit en diverses ocasions amb Endesa Distribución Eléctrica per avançar en la resolució de la situació i poder establir un protocol que impliqui una acció coordinada, que permeti evitar situacions no desitjades i garanteixi la protecció dels més vulnerables. Aquest protocol s’elaborarà tenint en compte altres experiències realitzades en municipis com Girona, que han viscut situacions similars. D’altra banda, Fernàndez ha explicat que ”el govern va traslladar a la companyia distribuïdora el desacord amb el procediment de tall portat a terme, sense coneixement previ per part de l’Ajuntament”.

30 famílies afectades

Des del passat 22 de juliol, dels 60 habitatges que van quedar sense llum, unes 30 famílies van demanar el suport dels serveis socials municipals. D’aquests 30 casos, 14 s’han resolt satisfactòriament amb la regularització i alta del subministrament elèctric, altres 10 estan en procés de resolució (cinc tenen la instal·lació i la documentació en regla i resten a l’espera de connexió i altres cinc estan en procés de tràmits). Els sis restants eren habitatges ocupats en els quals es va recomanar i oferir suport a les famílies per regularitzar la situació d’estada a l’habitatge i poder, d’aquesta manera, facilitar el restabliment dels subministraments energètics.

Fernàndez ha manifestat que “serveis socials està treballant a contra-rellotge” per evitar que “aquest hivern es produeixin situacions similars a la del juliol passat” quan una seixantena de famílies de Can Puiggener se’ls va tallar el subministrament.

Foto portada Gabriel Fernàndez acompanyat de tècniques municipals. Autor: David B.

Comments are closed.