Els usuaris del bus urbà van pujar un 5,5 per cent l’any 2019

  • Els usuaris de la T-Mes i la T-Jove van pujar un 20 per cent en un any.
  • Els viatgers en cap de setmana i festius pugen al voltant d’un 10 per cent anual. 

L’any 2019 el servei d’autobús urbà de Sabadell que opera Transports Urbans Sabadell (TUS) va comptar amb un dels majors increments de públic dels últims 20 anys, amb un augment de més de 5 per cent respecte a l’any anterior. Concretament van pujar a l’autobús 13.870.647 persones, és a dir, més de 724.000 usuaris que l’any 2018. A més, aquest increment respecte a 2018 va ser continu en tots els mesos, desembocant amb un augment gairebé inèdit. Cal remuntar-se fins al curs 2002-2003 per obtenir dades similars, aleshores amb un increment d’uns 643.000 usuaris.

Aquestes dades, juntament amb l’enquesta de satisfacció que han respost els usuaris, les han presentat aquest dimarts Jesús Rodríguez, tinent d’alcaldessa de Cohesió Territorial, Desenvolupament Urbà, Seguretat i Civisme; Paco López, president de TUS, i Xavier Cañadas, gerent de TUS.

Roda premsa TUS. Autor: David B.
Roda premsa TUS. Autor: David B.

Un dels ítems als quals s’ha donat més importància ha estat la consolidació dels títols de transport multiviatge, entre les quals destaca l’increment de la T-Mes i la T-Mes jove, al voltant d’un 20 per cent d’augment respecte a l’any anterior.

“L’objectiu és millorar el transport públic perquè la gent pugui fer-ne us cada dia. Si potenciem els bitllets multiviatges podem fer que la gent s’oblidi del cotxe i això permetrà que la ciutat compti amb un aire més net. D’aquesta manera anirem cobrint les necessitats respecte a l’emergència climàtica”, afirma el tinent d’alcaldessa de Desenvolupament Urbà, Jesús Rodríguez.

Pel que fa a les dades més específiques, podem observar un important augment d’usuaris d’autobús els dissabtes i festius, amb un increment del 9,62 per cent i 10,85 per cent respectivament. Per altra banda, totes les línies principals també s’han vist més freqüentades. Cal destacar el bon funcionament de la nova línia 14 –que connecta al Taulí amb la zona empresarial Can Roqueta- i el de la línia 15 –entre el Centre i la Bassa-. Les úniques línies que han reduït el nombre d’usuaris han estat la línia 12 –interurbana lligada al funcionament dels FGC– i la línia 23 –afectada per la reducció d’estudiants de Torre-romeu i Can Roqueta als instituts del Centre, un cop consolidat l’Institut la Serra a l’antiga escola Agnès Armengol-.

Satisfacció pel servei d’autobús

Com cada any, TUS ha realitzat una enquesta de satisfacció als seus usuaris respecte al servei. Els resultats determinen que gairebé el 80 per cent dels usuaris del transport urbà a Sabadell, prenent una mostra de 1.200 persones, valoren com a ‘bé’ i ‘molt bé’ el servei, amb una valoració total del 7,28 sobre 10, xifra que representa un lleuger augment respecte als anys anteriors.

La puntualitat i la freqüència de pas són els aspectes més importants per les persones usuàries, mentre que l’ocupació, el confort de vehicles i l’estat i conservació de parades són considerades les menys importants. En aquest sentit, encara que la freqüència de pas és l’únic aspecte que rep una qualificació inferior a set, és l’àmbit que rep l’increment més important en la satisfacció dels usuaris respecte al 2018.

Foto portada: Autobús circulant per l’avinguda de Barberà. Autor: David B.

Comments are closed.