La nova línia 14 d’autobús recorrerà el polígon de Can Roqueta

La nova línia 14 d’autobús vol solucionar la manca d’accés en transport públic a la totalitat del polígon de Can Roqueta. El L14 iniciarà la seva activitat el 18 d’abril d’aquest any, tindrà una freqüència de 30 minuts i sortirà de l’hospital Taulí.

L’autobús L14 neix com a complement de les línies 4 i 44, i donarà la possibilitat a diferents barris i a l’hospital Taulí de tenir accés directe a Can Roqueta. Sortirà de l’hospital, on mor el recorregut de la línia 44 i farà tota la Gran Via, arribant fins a la plaça d’Antoni Llonch. Recorrerà Torre-romeu i se’n anirà fins a Can Roqueta. Un cop allà, l’autobús abastarà totes les empreses del polígon. És per això que s’han creat nou noves parades per aquesta línia.

“Si volem potenciar aquest polígon, que volem, i si volem potenciar la mobilitat sostenible, que també volem, havíem de prendre mesures. Amb aquesta idea va néixer la nova línia 14, que té una cobertura completa a tot el polígon de Can Roqueta i que alhora generarà una connexió directa entre el barri de Torreromeu i l’hospital del Taulí”, assegura el regidor d’Espai Públic, Xavier Guerrero.

Els horaris s’han negociat amb entitats, veïns i empreses de Can Roqueta. “Hem pactat els horaris per que siguin els millors possibles per accedir al polígon”, i aquesta nova línia “suposarà una inversió de 246.000 euros a l’any”, afirma el regidor.

El 2018 en xifres

“Les dades de 2018 han estat una miqueta millor que les de 2017, amb un increment del 0’65 per cent dels usuaris”, assegura Guerrero. Actualment compten amb 13’1 milions de persones utilitzant el servei. No obstant, el regidor lamenta que tant el 2017 com el 2018 han estat dos anys de complicacions:

“Hi ha hagut les obres de la Renfe que han durat nou mesos tot i que ells van dir que en serien tres”. També afirma que “les noves estacions de Ferrocarrils de la Generalitat han suposat que, només en un any, 900.000 usuaris escullin el tren per moure’s per l’interior de Sabadell”.

Tanmateix, Guerrero creu que “aquests 900.000 usuaris que ha captat Ferrocarrils de la Generalitat no s’han perdut dels autobusos. És cert que ha hagut un cert transvasament, però també hem aconseguit nous usuaris”. Segon les seves dades, les línies 1, 2, 3 i 8 són les que han patit més.

El regidor ha reconegut que la primera part del 2018 va haver-hi una reducció important d’usuaris, però que “es va recuperar de sobres en la segona part de l’any”. També afirma que des del mes d’agost tenen “un mínim de 45.000 usuaris més que el mateix mes de l’any anterior”.

Les novetats a l’estiu

També hi ha una millora dels horaris d’estiu.  D’aquesta manera, al mes d’agost s’incorporen dos vehicles addicionals, cinc als dissabtes, i tres als diumenges i festius. Es una inversió de 50.000 euros anuals.

“Al 2017 ens vam adonar que els autobusos anaven molt carregats d’usuaris. Començaren a haver-hi queixes per les freqüències. Al 2018 ja es va fer una millora important en el servei, que va suposar una inversió anual de 85.000 euros, i que comportar que fins a mitjans de juliol es donés el mateix servei que durant l’any. Al 2019, creiem que toca fer una millora de les freqüències” diu Navarro.

Per últim, l’estiu del 2019 suposarà una ampliació de flota, ja que del 3 d’agost al 25 s’incorporaran quatre vehicles addicionals, i del 26 al 30 del mateix mes s’augmentarà l’oferta en 12 autobusos.

Foto Portada: Autobús de la línia 55. Autor: David B.

Comments are closed.