Foto portada: autobusos a la confluència entre els carrers de les Tres Creus i Narcís Giralt. Autor: David B.

Sabadell estrenarà a l’abril dos nous abonaments per fidelitzar els usuaris de la TUS

La valoració ciutadana del servei d’autobús urbà ha empitjorat en els darrers sis anys. Per primera vegada des del 2010, la TUS va fer l’any passat una enquesta a un miler d’usuaris del bus urbà. Els resultats són lleugerament pitjors. La freqüència de pas i la informació als panells informatius són els aspectes menys valorats. Tot i així, la valoració global del servei és notable: 7,84 sobre 10 punts.

Els responsables de Transports Urbans Sabadell (TUS) asseguren que la caiguda en la valoració és deguda a l’envelliment de la flota d’autobusos, segons el gerent de l’empresa, Xavier Cañadas. “En els últims sis anys ha faltat manteniment i renovació de la flota”, sosté Cañadas.

No obstant, tots els indicadors reben un aprovat alt. Per exemple, allò menys valorat, com la freqüència de pas, rep 6,28 punts sobre 10. L’ocupació dels busos rep 6,9 punts sobre 10. Com es milloren aquests aspectes? “Posant més busos a circular”, diu el president de la TUS, Francisco López. Ara per ara el full de ruta municipal passa per canviar els busos més antics per altres de nous. S’espera que l’any 2019 s’hagi renovat el 40 per cent de la flota, la més antiqüada, per vehicles híbrids. Només després es valorarà que circulin més autobusos, assegura el regidor d’Espai Públic, Xavier Guerrero.

Seguint amb l’enquesta, el més valorat és el temps de viatge. La valoració global supera el notable, amb 7,84 punts sobre 10. Només un 10 per cent dels enquestats qualifiquen el servei d’autobús urbà com a regular, un 61 per cent el qualifica com a bo i un 29 per cent com a molt bo.

Premiar a l’usuari intensiu del bus a Sabadell

L’enquesta mostra com un 26 per cent dels usuaris fa un ús intensiu del bus: més d’onze viatges a la setmana. Són el públic objectiu dels nous abonaments mensual i mensual jove de la TUS, que vol fidelitzar els usuaris rebaixant el preu de l’abonament (ara costarà 45 euros la T-Mensual i 32,50 euros la T-Mensual Jove).

El nostre objectiu és premiar l’usuari habitual del transport públic, fidelitzar els usuaris ocasionals i crear nous usuaris”, ha assegurat Guerrero, qui manté que l’executiu local vol potenciar el transport públic “que ens cohesiona la ciutat”.

A més, ja no caldrà comprar els abonaments a l’Oficina de la Mobilitat (carrer Borriana), sinó que s’habiliten 24 punts de venda més (a quioscos i estancs; el llistat definitiu es donarà a conèixer en els propers dies o setmanes). “A vegades semblava que no volíem vendre abonaments”, manté el regidor. Els nous abonaments seran personals i més econòmics que els d’una zona de l’ATM. Tindran una validesa de 30 dies naturals a partir del seu primer ús.

Exemplars de les noves T-Mensual i la T-Mensual Jove. Autor: cedida.
Exemplars de les noves T-Mensual i la T-Mensual Jove. Autor: cedida.

A més dels 25 nous punts, 22 oficines del Banc Sabadell seguiran venent també la T-10, que a partir del dia 1 d’abril puja 10 cèntims fins arribar als 8,5 euros. El bitllet senzill puja cinc cèntims, fins l’euro i mig el trajecte. L’oficina del carrer Borriana també tindrà millores ja que, per fi, es podrà pagar amb targeta de dèbit o crèdit i no només en efectiu.

Foto portada: autobusos a la confluència entre els carrers de les Tres Creus i Narcís Giralt. Autor: David B.

Comments are closed.