Transport TUS FGC. Autor: David B.

El transport substitutori de FGC arrenca amb queixes per la pèrdua de temps

Aquest dilluns han començat les obres de la part final del soterrament de la línia del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya al seu pas pel barri de Can Feu-Gràcia. En motiu d’aquestes obres ha quedat interromput el servei de ferrocarril entre l’estació de Sant Quirze i Can Feu-Gràcia i s’ha començat a donar servei alternatiu en autobús.

Segons fonts de la TUS, empresa que realitza el servei d’autobús entre les dues estacions, el servei s’ha iniciat amb normalitat, segons el que estava previst i sense incidències destacables. No obstant, els passatgers lamenten que perden bastant temps.

Trajecte més llarg

Els usuaris del transport coincideixen que al fer en transbord d’una estació de tren a l’autobús i després tornar a agafar el tren, ocasiona una pèrdua de temps aproximada de 20 minuts en cada trajecte. Un dels usuaris habituals de la línia, Pau Garcia, assegura fer el trajecte de punta a punta de la línia de forma diària.

“Avui trigaré gairebé una hora més en fer el trajecte habitual d’anada i tornada des de Barcelona a Sabadell Parc del Nord. Si és per millorar haurem d’aguantar”, conclou. Marta López assegura que ha agafat el ferrocarril a Barcelona i que “estic feta un embolic”. “No sabia que hi havia aquest tall del tren, arribaré tard al meu destí. A la tornada agafaré la RENFE perquè això és un desgavell”. Una estudiant de la UAB, Sandra Carrasco, assegura a aquest digital que “he hagut de fer una quantitat de canvis per arribar a la Universitat increïble. Tot sigui per anar a millor, espero quan comenci el curs hagi tornat a la normalitat”.

Des de les xarxes socials de iSabadell els usuaris del ferrocarril han mostrat el seu desencís davant els dos mesos i mig que els queden per davant.

“A mi me ha perjudicado hasta el punto de tardar una hora en hacer un recorrido que tardaba 20 minutos. Por pronto que salga uno que hemos de hacer, no ir a comer a casa porque han decidido dejar una parada sin servicio durante 3 meses??? Deberían no cobrar el viaje o hacer una reducción del coste ya que el servicio es mucho más deficiente“, diu Ruth Gómez des de Facebook. Sandra Albert Manau tampoc no n’està satisfeta: “als busos llançadora com a sardines, era una sauna, molt personal ajudant però he invertit 30 minuts més del normal”. En una línia similar es manifesta Margarita Font Garcia: “un desastre, inverteixo 20 minuts per arribar al tren i veurem quants invertiré per tornar a casa … Això no és un metro. Un servei car, poc àgil i unes ments gestores gens eficient”.

 

Des de Twitter, @oscarjxsbd assegura que tot plegat ha anat “horrible. desbandades de gent del tren al bus i al revés, i a Sant Quirze el tren de les 7:56 ha tancat portes a 7:52 deixant molta gent fora. A més de la molèstia del bus, no compleixen l’horari indicat a la web i a les pantalles de l’estació”. @comellas_montse manté que “fatal. Corrent x agafar el bus, només n’hi havien tres i no tot-hom l’ha pogut agafar!”

Cinc vehicles de la TUS, dos articulats i tres de normals, realitzen des d’aquest dilluns i fins el dia 10 de setembre el servei substitutiu de FGC. La sortida i arribada és a la plaça d’Anselm Clavé fent un recorregut des de la carretera de Molins de Rei fins a l’estació de Sant Quirze, on enllaçarà amb el servei ordinari de tren fins a la plaça de Catalunya de Barcelona, que tindrà l’horari habitual.

Autobús substitutori. Autor: David B.
Autobús substitutori a la carretera Molins de Rei. Autor: David B.

Pel que fa a les cinc estacions de ferrocarrils a Sabadell, el tren circula a mode de metro, amb total normalitat entre les estacions de Can Feu / Gràcia, Plaça Major, La Creu Alta, Sabadell Nord i Sabadell Parc del Nord, amb una freqüència de 15 minuts en hora punta, 20 en hora vall i 30 minuts durant els caps de setmana.

Foto portada: autobús que enllaça les estacions entre Sant Quirze i Sabadell Can Feu-Gràcia. Autor: David B.

Comments are closed.