Turisme

Sabadell enceta la redacció del Pla Estratègic de Turisme

Sabadell té potencialitats. I el turisme genera oportunitats. D’aquesta breu diagnosi surt la idea que Sabadell pot explotar molt més, ja que surt del no res, els seus atractius. L’Ajuntament, la Diputació i el Consorci de Turisme del Vallès Occidental enceten la redacció del Pla Estratègic de Turisme de Sabadell, presentat aquest dimarts a la Casa Duran.

Segons les dades facilitades per la tinent d’alcalde de Promoció de la Ciutat, Marisol Martínez, Sabadell rep cada any 13.000 turistes xinesos que es queden en allotjaments de la ciutat al voltant de quatre dies. “Però ningú ho diria” palesa Martínez.

Tenim turistes però no hem estat capaços de fer una oferta de ciutat atractiva”, assegura la regidora, qui malgrat tot veu “potencial” a la ciutat.

En quins sectors? Segons el president del Consorci de Turisme del Vallès Occidental, Víctor Puig, per exemple en el turisme esportiu. Exemples: estades de pretemporada de clubs esportius del nord d’Europa, que busquen bon clima per preparar-se, així com fer estades mèdiques. En la comarca del Centre d’Alt Rendiment (CAR Sant Cugat) “podem especialitzar-nos com a comarca en el turisme esportiu i augmentar el número de pernotactacions”, manté Puig, que assenyala com a exemple el Club Natació Sabadell, que acull estades preparatòries de seleccions de molts països.

Hi ha moltes movitacions que generen el moviment de persones. El turisme genera oportunitats. L’esport, la cultura o els ensenyaments generen moviment”, assegura el diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona i alcalde de Sitges, Miquel Forns. Assegura que la redacció del Pla Estratègic de Turisme serà una feina de mesos o anys. “Caldrà consens entre administracions i amb el sector privat”, representant a la Casa Duran. Des de Sitges, com Sabadell, Forns assegura que cal presentar-se al món de la mà de la ‘marca Barcelona’ però mantenint que “Barcelona és molt més”.

Malgrat que el Pla Estratègic serà un procés que ara s’inicia, Martínez ja ha anunciat algunes noves accions. Així s’ha presentat una aplicació mòbil amb informació de la ciutat. D’altra banda, ha anunciat un nou apartat a la web municipal sobre turisme i també la creació de l’Oficina de Turisme de Sabadell.

800 places d’allotjament

Sabadell té 800 places d’allotjament repartides en 12 espais, la majoria de quatre estrelles, amb bona ocupació la major part de l’any. I, segons les dades municipals, hi ha una cinquantena d’empreses i entitats que es poden vincular a l’activitat turística. Per exemple: Amics de l’Òpera, Orquestra Simfònica del Vallès, Club Natació Sabadell, l’aeroport de Sabadell, l’Ikea, el comerç urbà, l’Institut Català de Paleontologia, l’hospital Parc Taulí o la UAB. “Podem ser una ciutat estratègica en matèria turística”, albira Martínez.

Fases

Ara mateix s’estan fent entrevistes amb els agents turístics de la ciutat per diagnosticar la situació. Es preveu que entre juny i setembre s’entri en la fase de propostes, d’on es concretarà un document d’actuació que serveixi de guia al govern municipal.

Foto portada: Puig, Martínez i Forns, a la Casa Duran. Autor: J.d.A.