S’aprova la pujada de preus de l’autobús

Fa dies que els usuaris dels autobusos urbans ja estan pagant les noves tarifes però no ha estat fins el ple de febrer que s’han ratificat els nous preus per al 2012. El bitllet senzill puja cinc cèntims i la targeta per deu viatges un set per cent. D’altra banda, el Ple demanarà més freqüència de pas en les línes i entrar a la zona 1 del transport metropolità.

El preu del billet senzill per a 2012 és de 1,40 euros, cinc cèntims més que l’any passat. Com és tradició des de fa anys, el bitllet puja cinc cèntims, un 3,7 per cent. La targeta de la TUS per a deu viatges puja 50 cèntims, i ja arriba als 8 euros. Una pujada de gairebé el 7 per cent.

En canvi, l’abonament mensual baixa 40 cèntims dels 46,4 als 46 euros. L’abonament mensual per a joves baixa dels 39,35 fins els 35 euros. Segons el consistori, es vol facilitar el transport “a les persones que el fan servir habitualment i al col·lectiu de joves”. El carnet de jubilat i minusvàlid és gratuït si es compleix la normativa municipal.

Es demana més freqüència de pas

El ple municipal ha acordat demanar per unanimitat, a instàncies del Partit Popular, més freqüència de pas de les línies de bus. El portaveu del PP, Esteban Gesa, va assenyalar que “en molts punts la freqüència del bus és menor que la dels trens” de RENFE o els Catalans i que sovint “hi ha aglomeracions”. Va citar les línies 4, 6, 7, 8 i 80 en aquest sentit.

Sabadell demana incorporar-se a la zona 1 del transport

D’altra banda, el Ple també ha aprovat instar a l’Autoritat Metropolitana del Transport que incorpori Sabadell dins la zona 1 del transport metropolità. La proposta sorgida del PP assenyala que el transport a la ciutat no és econòmic ni eficient. Segons Gesa, ja hi ha altres municipis vallesans que han demanat incorporar-se a la zona 1.

Canviar de zona suposaria una baixada de preu dels abonaments metropolitans. Estant a la zona 2 la targeta integrada de 10 viatges costa 16,40 euros. Passant a la zona 1, costaria 8,25 euros.

Convergència i Unió i Iniciativa per Catalunya Verds s’han abstingut. Han considerat la proposta “inviable”. No obstant, qui té l’última paraula per decidir si Sabadell entra a la zona 1 és l’Autoritat Metropolitana del Transport.

2 Comments