ADENC: el Pla de Rodalies de l’Estat només inclou un terç de les inversions del Pla de Mobilitat del Vallès

L’Associació per la Defensa i l’Estudi de la Natura (ADENC) exigeix modificacions al Pla de Rodalies 2020-2030, presentat per l’Estat, i al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV), presentat per la Generalitat. Per una banda, denuncien que el pla estatal només inclou una tercera part de les inversions previstes pel PEMV. I, per altra banda, insten el Departament de Territori a no aprovar el PEMV, ja que assenyalen que “neix amb deficiències”.

En les darreres setmanes, l’Estat ha presentat el Pla de Rodalies 2020-2030 el qual desacredita el Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) aprovat per la Generalitat, el mes de febrer del 2020. Aquest ha quedat eclipsat pel Pla de Rodalies presentat pel govern espanyol. Així doncs, són moltes les queixes presentades per la Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC), qui assegura que el PEMV només inclou una tercera part de les actuacions previstes durant el període de vigència que és entre el 2020 i  el 2026. A més, de retallar un 60 per cent la inversió prevista en transport públic. Per exemple, no s’inclou la línia orbital ferroviària, el túnel de Montcada, el desdoblament de la línia R3 de la Garriga a Vic ni les estacions de Montmeló Circuit i Baricentro.

Davant aquesta situació, la Campanya exigeix una resolució dels principals dèficits del Pla Específic de Mobilitat, que titllen de “pla descafeïnat”. Per aquest motiu, insta el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat que no aprovi el Pla Específic de Mobilitat del Vallès, ja que la campanya indica que “el pla no és creïble, no és executable ni té capacitat d’aconseguir els objectius”.

Què reclama Campanya Contra el Quart Cinturó? 

L’ADENC va presentar la Campanya Contra el Quart Cinturó, qui agrupa 279 entitats que van en contra el projecte el Quart Cinturó. La campanya reclama un Pla de Mobilitat que resolgui amb urgència els problemes reals del Vallès, redreci el greuge que pateix aquest territori respecte al centre de la regió metropolitana i aposti per propostes de mobilitat sostenibles i de ràpida implementació que col·laborin a mitigar l’emergència climàtica.

L’entitat defensa conservar els espais agrícoles i naturals, mantenint-ne la connectivitat tot formant una xarxa; els sistemes urbans compactes i complexos, amb un ús racional del sòl i del transport privat. A més, d’aconseguir una xarxa de mobilitat que prioritzi el transport públic i la reducció dels gasos amb efecte hivernacle. Pretén la millora de la xarxa secundària de carreteres i aconseguir un rigor en la planificació territorial. Finalment, defensen el Parc Agrícola del Vallès.

Què és el Quart Cinutró? 

El Quart Cinturó conegut com a B-40, Ronda del Vallès i, oficialment, Autovia Orbital de Barcelona. És un projecte d’autovia entre Vilafranca del Penedès i Sant Celoni, que passaria per Abrera, Viladecavalls, Terrassa, Sabadell, Sentmenat, Caldes de Montbui, Santa Eulàlia de Ronçana, Canovelles, Granollers, Les Franqueses, Cardedeu, Sant Antoni de Vilamajor i Llinars del Vallès. El propòsit pretén enllaçar els dos extrems amb l’autopista AP-7. Així mateix, es planteja com un eix europeu que permet evitar travessar l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Més informació: 

‘Carta oberta en relació al Quart Cinturó’, per l’ADENC

‘Carta oberta en relació al Quart Cinturó’, per l’ADENC

Sabadell i Terrassa enviaran al Ministeri una proposta conjunta per la B-40

Sabadell i Terrassa enviaran al Ministeri una proposta conjunta per la B-40

Giménez, alcalde de Castellar: “no es el Quart Cinturó; és la Ronda Vallès”

Giménez, alcalde de Castellar: “no es el Quart Cinturó; és la Ronda Vallès”

Foto portada: manifestació contra el Quart Cinturó. Autor: ERC Parets.

Comments are closed.