Foto portada: Sanz, esperant a ser atesa al punt de venda de RENFE.

Comprant bitllets de tren des del carrer per anar en cadira de rodes: “denigrant en ple segle XXI”

La Mireia Sanz, una sabadellenca de 37 anys que va en cadira de rodes, ha denunciat a Twitter la situació que ha d’afrontar cada cop que vol ser atesa al punt de venda de bitllets de llarg recorregut de Renfe al carrer Indústria: l’han d’atendre al carrer. Faci fred, calor, sol o pluja ha d’esperar al seu torn des del carrer perquè el local no és accessible. L’empresa matisa que en realitat no poden fer gaire ja que es tracta d’una agència de viatges que ven bitllets de Renfe però usa la seva marca per “cridar l’atenció”. Renfe estudia mesures. 

Sanz titlla la situació de”denigrant” en aquesta conversa després de denunciar-la a través de la xarxa social Twitter. 

Per què has decidit publicar ara aquest tuit?
L’oficina de la Renfe porta sent inaccessible no sé quants anys. Ja ha arribat un moment que m’he cansat. He dit: s’ha acabat’. Ho publico, i aviam si fan alguna cosa. No és normal que això, en aquesta època, encara estigui així.

Vas molt sovint a aquesta oficina? 
A Sabadell només hi ha aquesta oficina. Per tant, qualsevol tràmit que he hagut de fer des de que sóc en cadira de rodes, l’he hagut de fer allà. I, clar, un dia val, dos també. Però ja arriba un moment que alguna cosa s’ha de fer.

T’havies queixat abans a la oficina?
Sí, m’he queixat moltes vegades. El que passa és que mai havia posat una reclamació. I ahir, que vaig haver d’anar a fer-me la targeta daurada, ja em vaig cansar. Els hi vaig dir que em donessin un full de reclamació. El tinc a casa, ja l’he omplert, i l’he de portar.

De les vegades que t’has queixat, t’han donat alguna explicació a la oficina? 
La dona de la oficina m’ha dit que no depèn d’elles. Això no és una queixa als treballadors que hi ha, que no en tenen cap culpa. Però sí que els hi he dit que com a mínim els hi diguin als seus superiors, o a qui sigui. I clar, no em va saber dir ben bé el perquè. Suposo que és com tot, com de cada 100 persones, una va en cadira de rodes, no és prioritat. Però m’estranya que l’any 2019, al centre de Sabadell, hi hagi una oficina que estigui així. No té sentit.

Com et sents?
Imagina’t. Ahir vaig estar més de mitja hora esperant al carrer. Jo també he d’esperar el meu torn, encara que em quedi fora, no surten de seguida a atendre’m. Que hagin d’estar les dones entrant i sortint al carrer, atendre’m al carrer, cobrar-me al carrer… Jo hauria de poder entrar com tothom. Ja no és per mi, és per qualsevol persona. Molta gent gran va a la Renfe per treure bitllets, o gent que va en cotxets. Crec que ha de ser un accés per tothom.

No havies pensat en posar la queixa formal abans?
Si et dic la veritat, no. Perquè en el moment em cabrejo. Però penso: és igual, ja canviarà. Però la situació no canvia. Així porten des de que estan allà. Ahir ja em vaig cabrejar de debó. Espero que entre tots podem canviar aquesta situació.

I, què hi diu Renfe? “és una agència de viatges” que usa el logo per “cridar l’atenció”

El departament de premsa de Renfe, per la seva part, assegura que l’oficina a la que Sanz s’està adreçant no és de Renfe, sinó en realitat una agència de viatges que “està utilitzant el logo de Renfe per cridar l’atenció”, com fan moltes d’altres. L’empresa es posarà en contacte amb l’afectada per explicar-li la situació i recomanar-li que s’adreci a l’estació Sabadell Centre, que està adequada per a cadires de rodes, i on podrà comprar la seva targeta daurada.

Encara no està clar què faran en relació a l’agència de viatges. Des del departament de premsa de Renfe saben que això els pot afectar a la imatge i, per tant, asseguren que hauran de fer una reunió amb els experts de difusió de marca per veure quines accions han de prendre.

Foto: @sanz_mireia via Twitter.

Comments are closed.