Foto portada: nova Síndica de Greuges, Eva Abellán. Autor: David B.

La Síndica de Greuges rep 86 queixes en sis mesos

  • La Síndica presenta els resultats del primer semestre.
  • En els dos últims mesos s’han presentat 55 queixes.

El mes de juliol, la síndica de Sabadell, Eva Abellan, ha presentat els resultats del primer semestre de l’any a la junta de portaveus. En total, el primer semestre del 2018 s’han recollit 86 queixes dels sabadellencs i sabadellenques, un 17 per cent més que en el mateix període de l’any anterior.

És important destacar que durant els primers quatre mesos, de gener a abril, només es van presentar 31 queixes si les comparem amb les 55 darreres presentades a partir del maig. El motiu d’aquest increment vertiginós és la presa de possessió amb la nova síndica.

Principals motius de les queixes

Malgrat que el cobrament de la taxa de residus d’enguany i els usos privatius inadequats de l’espai públic han tingut un paper important, les queixes relacionades amb les multes d’aparcament destaquen notablement.

Accions de millora

Durant els primers mesos de mandat, Abellan ha implementat alguns canvis per agilitzar els processos de gestió de les queixes, com ara la possibilitat de donar resposta a la ciutadania per correu electrònic. Alhora ha començat a treballar en la redefinició del web de la sindicatura per tal que tota la ciutadania pugui consultar l’estat dels seus expedients online.

Per al 2019, la síndica ha proposat una major dotació de recursos per a la institució amb a finalitat de poder atendre correctament totes les demandes per part dels veïns i veïnes de Sabadell.

Foto portada: la Síndica de Greuges, Eva Abellán. Autor: David B.