Foto portada: el bus sense conductor Èrica, al Passeig de la plaça Major. Autor: David B.

[Vídeo] Així funciona el bus sense conductor Èrica

L’autobús sense conductor Èrica circula aquest dissabte i diumenge pel centre de Sabadell. L’arribada ha estat accidentada ja que es va haver de suspendre la inauguració per un problema mecànic a l’autobús. Però finalment el bus funciona i ho farà fins diumenge a les 20 hores. 

En tot cas, a partir de divendres al vespre els ciutadans que ho desitgessin van poder pujar a aquest autobús, que circularà pel centre de Sabadell aquest dissabte de 16 a 20 hores i diumenge de 11 a 14.30 hores i de 16 a 20 hores.

Ha arribat a Sabadell en el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat, i ja ha passat per Sant Cugat i Terrassa, on va tenir una incidència. Després de Sabadell passarà per Girona, El Vendrell, Reus, Martorell i Vic. El motiu de la gira és acostar de primera mà aquesta tecnologia i que els ajuntaments puguin veure com es comporta el vehicle i quins canvis han d’apotar les ciutats per adaptar-se en el seu funcionament.

Com funciona? 

Abans de posar-lo en marxa, el bus necessita dos dies per a fer proves del recorregut, que s’ha d’enregistrar. Un cop l’ha memoritzat, ja es pot posar en circulació. El trajecte a Sabadell és curt: del Racó del Campanar a la plaça de l’Àngel. La velocitat màxima és de 18 quilòmetres per hora. El bus té diversos sensors i si alguna persona o objecte s’hi acosta massa, s’atura de forma automàtica.

Èrica no porta conductor però hi ha operadors tècnics que acompanyen i assessoren els ciutadans que proven el sistema.

Com és el bus sense conductor?

El bus té capacitat per a una dotzena de persones, sis assegudes i sis dempeus. És 100 per cent elèctric, climatitzat i accessible per a persones amb mobilitat reduïda.

Unes 4.600 persones han pujat al bus entre Sant Cugat i Terrassa. És la primera vegada que circula un bus així a Catalunya. L’activitat corre a càrrer de l’Associació de Municipis per la Mobilitat i Transport Urbà (AMTU). L’AMTU sosté que la mobilitat autònoma afavoreix la seguretat viària, són més sostenibles perquè són 100 per cent elèctrics i són més flexibles ja que, al ser més petits, permeten arribar més fàcilment a zones urbanitzades.

Foto portada: el bus sense conductor Èrica, al Passeig de la plaça Major. Autor: David B.