Carril bici Can Deu. Autor: BITER

La ruta del colesterol, fins a Matadepera

Els municipis de Terrassa, Sabadell i Matadepera estaran connectats a través de carrils bici a partir de la tardor de 2019. Així ho han anunciat els alcaldes d’aquestes poblacions i els responsables de la Diputació de Barcelona en un acte que s’ha celebrat aquest dijous. El recorregut, que compta amb 4,1 quilòmetres de traçat, també inclou crear un vial segur per a vianants. Compta amb un pressupost de 3,2 milions d’euros que finançarà la Diputació.

Les obres començaran a la primavera de 2019. L’objectiu d’aquesta actuació és establir una connexió “segura” i “més sostenible” entre aquests nuclis urbans per incentivar la mobilitat a peu o en bicicleta.
El diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega, ha explicat que l’objectiu d’aquestes intervencions és comptar amb una “infraestructura de mobilitat més sostenible per aconseguir que la gent es desplaci a peu o en bicicleta”.

Segons Fàbrega s’ha calculat que 430.000 ciutadans podrien fer ús d’aquests nous carrils. “Estem donant connectivitat a aquesta zona i creant el carril bici i a peu més important del país”, ha afirmat el diputat.

Matadepera – Terrassa

El projecte es divideix en dues fases. La primera arrancarà la primavera de 2019 i afectarà la carretera que va de Terrassa a Talamanca (BV-1221) i la que uneix Terrassa amb Matadepera (BV-1248). Correspon a un tram de 1.060 metres en el qual es construirà un carril segregat de les vies principals per a bicicletes i vianants, que tindrà una amplada de cins metres.

Sant Julià d’Altura (Sabadell) – Matadepera

La segona fase de l’actuació fa referència a la carretera que va de Sabadell a Matadepera, la BV-1248, per la zona de Can Deu. Es crearà un vial per a vianants i ciclistes al marge dret d’aquesta carretera que en aquest cas disposarà de tres metres d’ample, i es construirà una rotonda de 40 metres de diàmetre a la intersecció entre la C-1415 a i la BV-1248. De fet, el carril serà la continuïtat del que es va fer fa uns anys fins a Sant Julià d’Altura i que es coneix popularment com ‘la ruta del colesterol’.

Aquesta intervenció també contempla modificar la secció transversal del pont sobre el Torrent de la Betzuca per fer passar l’itinerari de vianants i ciclistes d’una manera més segura. Es canvia també el sistema de contenció del pont, executant barreres de formigó a ambdós costats.

Foto portada: el carril bici a Can Deu. 

Comments are closed.