Un tren a l'estació de Sabadell Sud. Autor: David B.

De Sabadell a Terrassa en tren: una zona amb la T-Casual, dues amb la T-Usual

Oficialment viatjar entre Sabadell i Terrassa és un viatge de dues zones des de fa temps. Però hi havia una escletxa que acabava convertint el viatge entre les dues ciutats per un d’una zona per a la majoria de viatgers. Ara s’ha reduït, però confirmen fonts de l’ATM no s’ha tancat del tot. Els usuaris de la nova T-Usual han de pagar dues zones. Però la majoria dels usuaris de la T-Casual en pagaran una per anar entre les ciutats vallesans. 

Fins ara si es viatjava (en Rodalies, no en FGC) entre Sabadell i Terrassa sense agafar cap altre mode de transport (és a dir sense agafar per exemple un autobús abans o després del tren), el desplaçament era una zona tarifària ja que les dues localitats són contingues. Això passava amb les antigues T-10 i també amb l’antiga T-50/30. Fonts de l’Autoritat del Transport Metropolità han assegurat a aquest digital que això segueix sent així amb la nova T-Casual (que ve a substituïr l’antiga T-10). Per tant, 10 viatges entre Sabadell i Terrassa costen 11,35 euros, però no es pot fer ús de cap altre mode de transport si no es vol passar als 22,40 que costa la T-Casual de dues zones.

Tarifes del transport públic per a l'any 2020.
Tarifes del transport públic per a l’any 2020.

Alguns usuaris han denunciat canvis a través de les xarxes en la normativa d’ús en els darrers dies. L’ATM ho desmenteix. No hi ha cap canvi en la normativa. Però sí hi ha hagut moviments entre titols que donen lloc a la confusió: alguns usuaris de l’antiga T-10 i molts de l’antiga T-50/30 ara s’han passat a la nova T-Usual. I anar amb la T-Usual de Sabadell a Terrassa sí que s’interpreta com un viatge de dues zones, com ja es feia abans la T-Mes i la T-Jove.

“Hem tingut queixes d’usuaris de l’antiga T-50/30 i de la T-10 que s’han passat a la nova T-Usual i veuen com es tracta d’un viatge de dues zones. Però l’antiga T-Mes ja preveia dues zones. No hi ha hagut cap canvi en aquest punt”, assegura un portaveu de l’ATM a aquest digital.

No obstant, l’ATM reconeix que hi ha dubtes i malestar entre molts usuaris i preveu enfortir la comunicació de cara a futur. En resum, i des de Sabadell, anar a Terrassa continua sent una zona amb la nova T-Casual si no es fa transbordament ni s’agafa cap altre mode de transport. Però amb la T-Usual són dues zones, com també ho són amb la T-Jove.

Terrassa acumula greuges

El canvi de sistema tarifari no s’ha vist amb bons ulls des del Vallès i les administracions denuncien el “barcelocentrisme” que s’està aplicant, sovint sense escoltar els municipis de la segona o tercera corona metropolitana. En el cas de Terrassa s’acumulen greuges perquè anar a Sabadell són dues zones però és que anar a Barcelona ja són tres zones.

Foto portada: un tren sortint des de Sabadell Sud. Autor: M.Tornel.