Via Massagué eix ciclable

El Bicicleta Club Catalunya suspèn l’eix central compartit

Crítiques del Bicicleta Club de Catalunya (BACC) a l’eix central compartit de Sabadell. En un informe presentat aquest dimecres consideren que les bicicletes segueixen sense un espai segur perquè no hi ha cap reserva d’espai per a les bicicletes. 

L’eix central no és un gran avenç, sosté el Bicicleta Club de Catalunya (BACC), entitat que vetlla pels drets dels ciclistes. “Tot el tram esdevé un carrer compartit i en cap cas un espai reservat o prioritari per la bicicleta”, asseguren. “Un tipus de via sense separació d’espais i amb una alta densitat de trànsit no només no fomenta l’acceptació de la bicicleta sinó que fa aparèixer comportaments agressius” contra els ciclistes.

Així mateix han detectat que els vehicles a motor superen tot sovint la velocitat màxima marcada, de 30 km/h i 20 km/h. A més en els trams més conflictius com rotondes, encreuaments i trams de tres carrils no hi seguretat. Les limitacions de velocitat i els logotips de bicis pintades a terra no aconsegueixen reduir la velocitat ni integren l’ús d’aquest vehicle pel carrer. “La pintura no esdevé infraestructura i el disseny no servei per garantir la seguretat dels ciclistes”, insisteixen. En definitiva, creuen que l’eix compartit “no aconsegueix cap dels objectius marcats”.

Propostes de millora

En la seva anàlisi, el BACC sosté que cal implantar carrils bici segregats a tot l’eix central, tant per facilitar la mobilitat com per millorar la seguretat. També aplicar mesures que vagin més enllà de la pintura, com ampliació de voreres, cruïlles elevades i altres elements, a més d’instal·lar radars fixes. Així mateix demanen campanyes informatives per acabar amb “l’assetjament” als ciclistes. L’Ajuntament ha de deixar clar els drets i deures de cada col·lectiu, entre altres coses, circular pel centre del carril en bicicleta.

Foto portada: l’eix ciclable, a la Via Massagué. Autor: Bicicleta Club Catalunya. Autor: BACC.