FGC ampliarà la freqüencia de pas a un tren cada 5 minuts a partir de 2021

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ampliarà les freqüències entre Barcelona i Sabadell a un tren cada 5 minuts, un cada 2,5 minuts entre Sant Cugat i Barcelona, segons ha anunciat aquest dijous el seu president, Ricard Font. Actualment, la freqüència de pas se situa entre els 7 i 11 minuts en funció de l’hora i amb aquesta millora FGC espera assolir els 90 milions de passatgers a la línia Barcelona-Vallès de cara el 2022 davant els 64,10 milions de viatgers del 2018.

La companyia va sumar 87,2 milions de passatgers (+3,4%) durant l’any passat incloent les línies de Llobregat-Anoia i Lleida-La Pobla, una xifra “rècord”, segons ha destacat Font, que ha afegit que FGC també ha obtingut valors màxims en puntualitat i valoració. De cara al futur la companyia també invertirà 300 milions d’euros en manteniment entre aquest any i el 2021, a raó de 100 milions anuals.

Per fer front a aquest augment de l’oferta, Ferrocarrils de la Generalitat comprarà 15 nous trens i, segons el president de la companyia, s’aconseguirà un “carrusel continu” de combois cap als “dos àmbits metropolitans amb un major creixement de la demanda de mobilitat dels darrers anys”, en referència a Sabadell i Terrassa. A partir del 2021, està previst que els trens surtin cada cinc minuts d’aquestes dues ciutats i que al seu pas per Sant Cugat del Vallès la freqüència de viatge cap a Barcelona sigui de 2,5 minuts. Actualment, en la línia Barcelona-Vallès, hi circulen 32 trens en les hores punta (amb una freqüència de pas de 112 segons), que permeten treure 178.000 vehicle al dia, principalment de la C-58.




Així mateix, per al 2021, FGC també s’ha marcat com a objectiu tenir la xarxa “100 per cent renovada i robusta” per garantir “els nivells de fiabilitat actuals”, segons Font que ha recordat que en el darrer any l’empresa també ha assolit els màxims històrics en la valoració d’usuaris i de puntualitat, amb un 99,52%. Les actuacions consten, per exemple, de la renovació de la catenària, de les vies, dels sistemes de comunicació entre el tren i el centre de comandament o del balast, entre d’altres.

Foto portada: l’estació Sabadell Parc del Nord, inici i final de la línia S2. Autor: M.Tornel. 

Comments are closed.